AJ1402 Základy didaktiky angličtiny 2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ1402/Kombi01: Pá 24. 2. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 10. 3. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 24. 3. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 14. 4. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 28. 4. 13:00–14:50 učebna 57, Pá 12. 5. 13:00–14:50 učebna 57, Š. Cox
AJ1402/Prez01: Út 10:00–11:50 učebna 11, Š. Cox
AJ1402/Prez02: Út 8:00–9:50 učebna 11, Š. Cox
Předpoklady
( AJ1102 Praktický jazyk 1B )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will:
- get acquainted with principles, methods and techniques for teaching English as a foreign language to different age groups and levels;
- study principles, methods and techniques for teaching English on one-to-one courses;
- use their teaching portfolios to reflect on their professional development.
Výstupy z učení
Students will be able to:
- use methods and approaches for teaching English to different age groups and levels in their teaching practice;
- prepare classroom tasks for different age groups and levels of students on group and one-to-one courses;
- defend usage of methods and approaches based on theoretical principles;
- use their teaching portfolios to reflect on their professional development.
Osnova
  • The importance of positive atmosphere in lessons. Rapport. Constructive and supportive feedback Teaching English to very young learners Approaches and principles in teaching English to very young learners Young learners and their age and individual specifics How children learn languages Teaching adult courses: age specifics, motivation Teaching adult courses: affective factors, setting goals, life-long learning Materials for adults. Assessment in adult courses. Teaching one to one. The role of the teacher. Teaching one to one. Needs analysis. Course design.
Literatura
    povinná literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
  • CAMERON, Lynne. Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, xvi, 258. ISBN 0521774349. info
    doporučená literatura
  • OSBORNE, Priscilla. Teaching English one to one. Hove: Pavilion, 2015, 216 stran. ISBN 9781898789123. info
  • UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University, 2012, x, 325. ISBN 9781107684676. info
  • ROGERS, Alan a Naomi HORROCKS. Teaching adults. Fourth edition. Berkshire: McGraw Hill/Open University Press, 2010, x, 348. ISBN 9780335235391. info
Výukové metody
Class discussion, task demonstration with analysis, teaching portfolio discussion.
Metody hodnocení
Active participation in class, Work in Moodle Teaching portfolio (Journal and Dossier), self-assessment
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2576
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.