SPk330 Obor: Psychopedie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Kateřina Heislerová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Sochor, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SPk329 Obor: Psychopedie 1 && SOUHLAS
Úspěšné absolvování předmětu SPk329 Obor: Psychopedie 1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je osvojit si současné pojetí terminologie v oblasti pedagogiky osob s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem, aktuální poznatky o systému edukace žáků s mentálním postižením a poruchami autistického spektra, orientovat se v současné situaci v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student:
- mít obecné vědomosti z oblasti pedagogiky osob s poruchami autistického spektra;
- schopen aplikovat přístupy ke vzdělávání a výchově dětí a žáků s poruchami autistického spektra a Downovým syndromem;
- ovládat práci s žáky s poruchami autistického spektra na úrovni asistenta pedagoga.
Osnova
  • 1. Mentální postižení. 2. Poruchy autistického spektra (PAS). 3. Downův syndrom (DS).
Literatura
    povinná literatura
  • Bazalová, B. (2017) Autismus v edukační praxi. Praha: Portál.
  • Selikowitz, M. (2011) Downův syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělání, dospělost. Praha: Portál.
  • Thorová, K. (2016) Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
  • Vágnerová, M. (2014) Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
  • Valenta, M., Müller, O. (2013) Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta.
    doporučená literatura
  • Švarcová, I. (2011) Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál.
Výukové metody
Přednáška s aktivní účastí studentů.
Metody hodnocení
Aktivní účast (80 %). Písemný test, pro úspěšné absolvování předmětu. Plnění zadaných úkolů.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Upřesňující informace (aktualizovaný seznam literatury, okruhy atd.) budou sděleny vyučujícím na začátku semestru.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Zapisují studenti psychopedie + somatopedie, nebo + oftalmopedie, nebo + etopedie.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2023/SPk330