PdF:MSBK_KI1 Klavírní improvizace 1 - Informace o předmětu
MSBK_KI1 Klavírní improvizace 1
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- MSBK_HC1 Hudební činnosti 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjet elementární dovednosti studentů ve hře na klavír. Student bude schopen vytvářet předehry a dohry u lidových a umělých písní opatřených akordickými značkami, interpretovat drobné klavírní skladby vhodné k poslechovým a hudebněpohybovým činnostem v MŠ.
- Osnova
- Durové stupnice: C, G, D, A, E, F, B, Es rovným pohybem nebo protipohybem v rozsahu dvou oktáv.
- Akordy: durové trojzvuky k daným stupnicím v rozsahu jedné oktávy - tenuto, staccato, malý rozklad.
- Kadence dur v chromatických transpozicích.
- Základní druhy stylizace klavírního doprovodu.
- Hra 25 lidových písní s předehrou a zpěvem.
- Interpretace přednesové skladby z oblasti elementární literatury.
- Literatura
- povinná literatura
- RYŠÁNKOVÁ, Dagmar. VÝBĚR PÍSNÍ PRO KLAVÍRNÍ IMPROVIZACI OBORU UČITELSTVÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL. 2. rozšířené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 99 s. ISBN 978-80-210-5726-5. info
- neurčeno
- KNOPOVÁ, Blanka a Božena KÜFHABEROVÁ. Základy klavírní improvizace, využití klavírní hry v hudebních činnostech na ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 127 s. ISBN 8021011955. info
- Kleinová, Eliška – Laudová, Věra. Klavírní škola pro SPgŠ. Praha: Supraphon 1986.
- Janovská, Olga. Malým zpěvákům - Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986.
- Hanuš, Jan - Kalabis, Viktor. Skřivánek - Sborník písní pro MŠ. Praha: PANTON 1973.
- Výukové metody
- Praktické osvojování technických cvičení (durové stupnice a akordy). Využívání výrazových prostředků v instruktivně přednesových skladbách.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: cvičení. Ukončení: zápočet. Praktické ukončení - požadavky: hra durových stupnic a akordů: C, G, D, A, E, F, B, Es. Kadence dur v chromatických transpozicích, modulace přes D7. Hra 25 lidových písní v základních stylizacích s předehrou a zpěvem. Vedlejší harmonické funkce - II. a VI. stupeň v tónině C a D dur. Transpozice písní z C do D dur, písně v tónině D dur do E a F dur. Interpretace jedné přednesové skladby z oblasti elementární literatury. Povinnost navštěvovat výuku. 100% účast.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti, kteří si zapisují předmět opakovaně, se přihlásí k vyučujícímu, u kterého předmět již studovali.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/MSBK_KI1