PdF:SOk149 Pedagogická praxe - Informace o předmětu
SOk149 Pedagogická praxe
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2.5/0. 30 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Vychovatelství (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Předmět pedagogická praxe vytváří prostor pro završení plné kvalifikace vychovatele, v rámci níž se kombinují dovednosti získané předchozím studiem. Studenti kombinovaného studia mají vzhledem k formě studia pouze minimální praxi, která zahrnuje 30 hodin vybrané praxe, běhěm níž budou sbírat poznatky a určité zkušenosti, které budou podrobně zaznamenávat do deníku praxe. Student/ka se seznámí se s chodem konkrétního zařízení nebo instituce, s prací s vybranou cílovou skupinou, se kterou pracuje vhodnými formami a metodami podle cíle zařízení.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen aplikovat specifické metody a způsoby práce vlastní environmentální a multikulturní výchově. Studenti se budou po absolvování praxe orientovat v nabídce možných pracovních příležitostí v oboru. Rozšíří si dovednosti v oblasti environmentální a multikulturní výchovy. Student/ka prokáže dovednost výchovné práce prostřednictvím aplikace vhodného obsahu a adekvátních metod práce. Reaguje přitom na určitou realitu, kterou se snaží ovlivnit (nebo přímo intervenovat) prostřednictvím vhodně zvolených edukačních strategií.
- Osnova
- Studenti po dohodě s garanty praxe osloví zařízení, vyplní smlouvu o praxi a nastoupí na týdenní intenzivní praxi, která předpokládá šest hodin přímé práce s klientem nebo s klienty denně, případně s vybranou cílovou skupinou podle zaměření organizace, v Tato pedagogická praxe zahrnuje individuální praxi, což znamená, že studenti si vyberou zařízení, instituci nebo organizaci, kde budou sbírat poznatky a určité zkušenosti, které budou podrobně zaznamenávat do deníku praxe. Student/ka má možnost v průběhu této praxe nahlédnout do vybrané oblasti environmentální či multikulturní výchovy. Seznámí se s chodem zařízení nebo instituce, s prací s vybranou klientelou nebo s cílovou skupinou, se kterou pracuje vhodnými formami a metodami podle cíle zařízení. Jedná se o 4 hodiny přímé práce denně buď v průběhu celého týdne, nebo lze praxi rozdělit do bloků podle cílové skupiny, se kterou pracují (například se jedná o víkendové aktivity pro děti, mládež, dospělé nebo seniory), případně lze praxi rozdělit do celého semestru (jednalo by se o průběžnou praxi v rozsahu dvou až tří hodin týdně, kdy student dochází do vybraného zařízení, kde pracuje s klientelou). Studenti po dohodě s garanty praxe osloví zařízení, vyplní smlouvu o praxi a nastoupí na týdenní intenzivní praxi, která předpokládá 6 hodiny přímé práce s klientem nebo s klienty denně, případně s vybranou cílovou skupinou podle zaměření organizace, v které praxi vykonává.které praxi vykonává.
- Literatura
- JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
- Výukové metody
- Individuální pedagogická praxe
- Metody hodnocení
- Aktivní účast, písemný záznam z praxe dle požadavků
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOk149