AJc228 Testování a hodnocení

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Bc. Mgr. Sonia Homolka (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJc228/OS01: Pá 28. 2. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, Pá 14. 3. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, Pá 28. 3. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, Pá 11. 4. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, Pá 2. 5. 10:00–10:50 kancelář vyučujícího, S. Homolka
Předpoklady
no prerequisites needed
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course offers basic information about creating and using standardised/nonstandardised language tests for teachers.
Výstupy z učení
By the end of this course, participants will be able to demonstrate the following: 1. a working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting; 2. confidence in selecting appropriate tools for testing; 3. the ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups.
Osnova
  • Key concepts and qualities of a good test Types of tests and assessment Test analysis Testing techniques and scoring rules Students' original items evaluation Feedback
Literatura
  • HALADYNA, Thomas M., RODRIGUEZ, Michael, C. Developing and Validating Test Items. Routledge, 2013, 454. ISBN 9780415876056.
  • BROWN, H. Douglas a Priyanvada ABEYWICKRAMA. Language assessment : principles and classroom practices. Third edition. Hoboken: Pearson, 2019, xviii, 376. ISBN 9780134860220. info
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
  • MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods: 1. group work; 2. problem-solving; 3. peer evaluation of the presented outcomes; 4. tutor's feedback.
Metody hodnocení
Tasks in Moodlinka.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated, or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
Studijní opora
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3728
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJc228