PdF:FC5303 Obchodní nauka 2 - Informace o předmětu
FC5303 Obchodní nauka 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavla Stejskalová (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje a doplňuje poznatky probírané v předmětu Obchodní nauka 1 v předchozím semestru. Doplňuje a prohlubuje poznatky v oblasti obchodní logistiky a distribuce, se specifikaci výběru dodavatele a manipulace se zbožím jak ve velkoobchodním, tak v maloobchodním pojetí. Rozebírána je problematika kvality, jakosti a jejich řízení v kontextu ochrany spotřebitele a dozorových orgánu, která je rozšířena na oblast systému bezpečnosti potravin i elektronický obchod. Studenti tak získají komplexní přehled o problematice obchodu a obchodního podnikání.
Vědomosti: teoretické ukotvení jednotlivých oblastí obchodu a obchodního podnikání
Dovednosti: praktická aplikace teoretických přístupů v obchodní činnosti
Postoje: rozlišovat jednotlivé formy obchodních činností spojených s různými formami obchodních jednotek při uskutečňování informovaných rozhodnutí v oblasti obchodu - Výstupy z učení
- Student bude schopen na konci kurzu definovat základní pojmy v obchodním podnikání s důrazem na klasifikaci zboží, strukturu obchodního sortimentu, právní ochranu spotřebitele a poslání dozorových orgánů v oblasti obchodu.
- Osnova
- 1) Nákup zboží a výběr dodavatele
- 2) Model velkoobchodních operací a skladové hospodářství
- 3) Maloobchodní technologie a prvky maloobchodního provozu
- 4) Řízení jakosti, ochrana spotřebitel a dozorové orgány
- 5) Význam služeb v obchodní činnosti
- 6) Maloobchod mimo síť prodejen, právní aspekty elektronického obchodování
- 7) Systém bezpečnosti potravin
- 8) Význam mezinárodního obchodu pro národní hospodářství
- 9) Platební styk v obchodní činnosti podniků
- 10) Majetková struktura obchodního podniku
- Literatura
- ZÁBOJ, Marek. Obchodní nauka 1. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 87 s. ISBN 9788021062184. info
- ZÁBOJ, Marek. Obchodní nauka 2. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 111 s. ISBN 9788021062221. info
- MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 520 s. ISBN 9788024747804. info
- PRAŽSKÁ, Lenka a Jiří JINDRA. Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2006, 874 s. ISBN 80-7261-059-7. info
- Výukové metody
- Předmět probíhá formou přednášek, diskuzí, řešení tematicky zaměřených příkladů a samostatně zpracovávaného projektu.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen kolokviem formou ústní rozpravy nad písemně zpracovanou přípravou.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Obchod a služby, Zdravotnické obory nebo Dopravní služby.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FC5303