Hi4_APDD Aktuální problémy didaktiky dějepisu

Pedagogická fakulta
podzim 2001
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Nesnídalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Aplikace aktivizujících vyučovacích metod v dějepisné výuce: teoretická východiska. Charakteristika a výčet jednotlivých nejfrekventovanějších metod:aktivita,samostatnost a tvořivost učitele a žáků.Na základě zkušeností žáků vytvářet problémové situace,které pomáhají rozvíjet znalostní potenciál žáků a podílejí se na osobnostním rozvoji žáků.Didaktické metody:inscenační,dialogické,projektové,didaktické hry.
Osnova
  • Aplikace aktivizujících vyučovacích metod v dějepisné výuce: teoretická východiska. Charakteristika a výčet jednotlivých nejfrekventovanějších metod:aktivita,samostatnost a tvořivost učitele a žáků.Na základě zkušeností žáků vytvářet problémové situace,které pomáhají rozvíjet znalostní potenciál žáků a podílejí se na osobnostním rozvoji žáků.Didaktické metody:inscenační,dialogické,projektové,didaktické hry.
Literatura
  • MAŇÁK, Josef. Dovednost diagnostikovat tvořivé aktivity žáků. In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 160-163. ISBN 80-85931-87-7. info
  • MAŇÁK, josef. Cesta k tvořivé škole. In Cesty k tvořivé škole. Brno: MU v Brně, 1998, s. 14-18. ISBN 80-210-1938-7. info
  • MAŇÁK, Josef. Jan Průcha:Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 1998, roč.122, 7-8, s. 172. ISSN 0323-0449. info
  • MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. 1. vyd. Brno: PdF MU, 1998, 143 s. ISBN 80-210-1880-1. info
  • MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998, 134 s. ISBN 8021018801. info
  • MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
  • MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 104 stran. ISBN 8021016612. info
  • MAŇÁK, Josef. Příprava učitelů na vedení žáků k samostatnosti a tvořivosti. Pedagogická orientace. 1996, roč. 1996, 18-19, s. 33-37. ISSN 1211-4669. info
  • JŮVA, Vladimír. Tvořivost v práci učitele a žáka : sborník z celostátního semináře k problematice tvořivosti v práci učitele a žáka, který se konal dne 30.1.1996 na Pedagogické fakultě MU v Brně k 50. výročí založení Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Edited by Josef Maňák - Vladimír Jůva. 1. vyd. Brno: Paido, 1996, 122 s. 1. verze. ISBN 80-85931-23-0. info
  • MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1993. info
  • Problém domácích úkolů na základní škole. Edited by Josef Maňák. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1992, 157 s. ISBN 8021003881. info
  • MAŇÁK, Josef. Profesionální praktika z pedagogiky. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 131 s. ISBN 8021004711. info
  • JANKOVCOVÁ, Marie, Jiří PRŮCHA a Jiří KOUDELA. Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 8004232094. info
Metody hodnocení
Typ výuky: přednáška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2001/Hi4_APDD