PdF:Pd1ZK_SPX4 Souvislá pedagogická praxe IV - Informace o předmětu
Pd1ZK_SPX4 Souvislá pedagogická praxe IV
Pedagogická fakultapodzim 2003
- Rozsah
- 2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (něm.) (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Cíl,obsah poslání pedagogické praxe: Student získává zkušenosti s vlastní edukační činnosti ve škole. V průběhu praxe se učí zvládnout techniku samostatného vedení různých typů vyučovacích hodin. Při nácviku dovedností vychází posluchač z teoretických poznatků pedagogiky. Během praxe se učí student základním didaktickým dovednostem - plánovat učivo, formulovat edukační cíl, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit odpovídající materiální didaktické prostředky, pracovat se základní pedagogickou dokumentací, provádět pedagogickou diagnostiku vhodnými metodami, a to jak s jednotlivými žáky,tak se skupinami žáků i celými třídami.
- Osnova
- Cíl,obsah poslání pedagogické praxe: Student získává zkušenosti s vlastní edukační činnosti ve škole. V průběhu praxe se učí zvládnout techniku samostatného vedení různých typů vyučovacích hodin. Při nácviku dovedností vychází posluchač z teoretických poznatků pedagogiky. Během praxe se učí student základním didaktickým dovednostem - plánovat učivo, formulovat edukační cíl, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit odpovídající materiální didaktické prostředky, pracovat se základní pedagogickou dokumentací, provádět pedagogickou diagnostiku vhodnými metodami, a to jak s jednotlivými žáky,tak se skupinami žáků i celými třídami.
- Literatura
- MAŇÁK, Josef. Dovednost diagnostikovat tvořivé aktivity žáků. In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 160-163. ISBN 80-85931-87-7. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 104 stran. ISBN 8021016612. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 5. dotisk prvního vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 104 stran. ISBN 8021011246. info
- Problém domácích úkolů na základní škole. Edited by Josef Maňák. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1992, 157 s. ISBN 8021003881. info
- MAŇÁK, Josef. Profesionální praktika z pedagogiky. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 131 s. ISBN 8021004711. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagog. praxe
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2003/Pd1ZK_SPX4