Pd1ZK_SPX4 Souvislá pedagogická praxe IV

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl,obsah poslání pedagogické praxe: Student získává zkušenosti s vlastní edukační činnosti ve škole. V průběhu praxe se učí zvládnout techniku samostatného vedení různých typů vyučovacích hodin. Při nácviku dovedností vychází posluchač z teoretických poznatků pedagogiky. Během praxe se učí student základním didaktickým dovednostem - plánovat učivo, formulovat edukační cíl, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit odpovídající materiální didaktické prostředky, pracovat se základní pedagogickou dokumentací, provádět pedagogickou diagnostiku vhodnými metodami, a to jak s jednotlivými žáky,tak se skupinami žáků i celými třídami.
Osnova
  • Cíl,obsah poslání pedagogické praxe: Student získává zkušenosti s vlastní edukační činnosti ve škole. V průběhu praxe se učí zvládnout techniku samostatného vedení různých typů vyučovacích hodin. Při nácviku dovedností vychází posluchač z teoretických poznatků pedagogiky. Během praxe se učí student základním didaktickým dovednostem - plánovat učivo, formulovat edukační cíl, vhodně motivovat žáky, volit odpovídající organizační formy a metody výuky, volit odpovídající materiální didaktické prostředky, pracovat se základní pedagogickou dokumentací, provádět pedagogickou diagnostiku vhodnými metodami, a to jak s jednotlivými žáky,tak se skupinami žáků i celými třídami.
Literatura
  • MAŇÁK, Josef. Dovednost diagnostikovat tvořivé aktivity žáků. In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, s. 160-163. ISBN 80-85931-87-7. info
  • MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 104 stran. ISBN 8021016612. info
  • MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 5. dotisk prvního vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 104 stran. ISBN 8021011246. info
  • Problém domácích úkolů na základní škole. Edited by Josef Maňák. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1992, 157 s. ISBN 8021003881. info
  • MAŇÁK, Josef. Profesionální praktika z pedagogiky. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 131 s. ISBN 8021004711. info
Metody hodnocení
Typ výuky: pedagog. praxe
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007.