PdF:Ma2BP_PAL3 Algebra 3 - Course Information
Ma2BP_PAL3 Algebra 3
Faculty of EducationAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Contact Person: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. - Timetable
- Wed 7:40–9:15 učebna 35
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Euklidean spaces, linear transformation, polynomial and algebraic equations.
- Syllabus
- Euklidean spaces, linear transformation, polynomial and algebraic equations.
- Literature
- HORÁK, Pavel. Cvičení z algebry a teoretické aritmetiky I. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 221 s. ISBN 8021018534. info
- HORÁK, Pavel. Algebra a teoretická aritmetika. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 145 s. ISBN 8021008164. info
- KOPKA, Jan. Svazy a Booleovy algebry. 1. vyd. Ústí n. Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1991, 243 s. info
- HORÁK, Pavel. Algebra a teoretická aritmetika. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 205 s. info
- HORÁK, Pavel. Polynomy. 1. vyd. Brno: Rektorát UJEP, 1978, 127 s. info
- BERAN, Ladislav. Grupy a svazy. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1974, 358 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Nutnou podmínkou pro konání kolokvia je úspěšné zakončení předmětu MA7BP_PAL2.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/Ma2BP_PAL3