SZ7BP_1NB1 Cizí jazyk A - jazyk německý

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
Garance
PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Helena Pelcová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_1NB1/01: Út 13:45–15:20 učebna 34
SZ7BP_1NB1/02: Út 15:30–17:05 učebna 5
SZ7BP_1NB1/03: Čt 7:40–9:15 učebna 42
SZ7BP_1NB1/04: Čt 9:20–11:00 učebna 34
SZ7BP_1NB1/05: Čt 9:20–11:00 učebna 34
Předpoklady
Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 74 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
Osnova
  • Die Themen für Leseverstehen, Hörverstehen, Sprechen und Schreiben: 1., 2., 3. Woche: Schule und Karriere, Berufe: orientierendes, selektives und detailliertes Lesen, über Lebensläufe informieren, Gespräche über die Schulzeit, über Berufe und Berufswünsche berichten, tabellarischen und ausführlichen Lebenslauf schreiben, die deutschen Verben-eine Übersicht 4.,5.,6. Woche: Nachrichten und Berichte, deutschsprachige Länder und ihre Besonderheiten: Erlebnisse und Geschichten erzählen, Präteritum und Perfekt benutzen, Wortfolge im Hauptsatz, Nebensatz, Satzgefüge, Konnektoren 7., 8., 9. Woche: Schulsysteme in deutschsprachigen Ländern und das tschechische Schulsystem: Schlüsselwörter bestimmen, die Bedeutung von schwierigen Wörtern und Fachwörtern erschließen, mit einsprachigem Wörterbuch arbeiten, die wichtigsten Informationen zusammenfassen, erklären und kommentieren 10., 11., 12. Woche: Hochschulstudium und mein Studienfach: Wortschatz aus dem Bereich Hochschulwesen erweitern, eigenes Studienfach präsentieren Předmět je ukončen klasifikovaným zápočtem. Předpokladem je úspěšné splnění písemného testu z látky probírané během semestru a splnění úkolů zadaných ve výuce: písemně strukturovaný a stylizovaný životopis, ústně vyprávění a interview.
Literatura
  • Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
  • PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
Metody hodnocení
Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Bez splneni ukolu v prubehu semestru nemuze student ziskat kredity ani zapocet.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.