PdF:RJ2MP_JSS1 Jazykový seminář I - Informace o předmětu
RJ2MP_JSS1 Jazykový seminář I
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. - Rozvrh
- Čt 15:15–16:55 učebna 62
- Předpoklady
- Zvládnutí ruského jazyka slovem i písmem alespoň na úrovni 3. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat ruské umění a kultura (s využitím ruských novin a časopisů): 1. Výukový systém na českých VŠ. 2. Výukový systém na ruských vysokých školách. 3. Učitel. Poslání učitele. 4. Mé představy o budoucí profesi učitele. 5. Umění v životě dnešní mládeže. 6. Současná světová a domácí hudební scéna. Jakou hudbu poslouchám. 7. Ruská hudební scéna. Hudba klasická a moderní. Alternativní proudy.
- Literatura
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- LICHAČOV, D. S. Russkoje iskusstvo ot drevnosti do avantgarda. Moskva: Iskusstvo, 1992. 600 s.
- Aktuální ruská periodika, Internet.
- TALICKÁ, Jelizaveta KORYČÁNKOVÁ, Simona. Russkaja reč. Scenarii něprinužďonnogo obščenija. Díl I, II. Brno: MU, 1994, 1996. 102 s. 105 s.
- PUCHLJAKOVÁ, Helena. Ruské konverzační texty a cvičení. Praha: UK, 1971. 251 s. ISBN 1111-4217.
- MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A, 1986-1989. 311 s. R 802134.
- Metody hodnocení
- Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Vypracování esejů na zadané téma je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- V průběhu semestru napíší studenti ke každému tématu esej na předem zadané téma. Vypracování a odevzdání úvah je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/RJ2MP_JSS1