PdF:SV4BP_CJA2 Cizí jazyk B - jazyk anglický - Informace o předmětu
SV4BP_CJA2 Cizí jazyk B - jazyk anglický
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_CJA2/01: Čt 7:00–8:40 učebna 34
SV4BP_CJA2/02: Čt 7:00–8:40 šatna - Předpoklady
- SV4BP_CJA1 Cizí jaz. A - jazyk anglický
The English course for intermediate students who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc., who can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz není určen pro začátečníky - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- V rámci povinně-volitelného předmětu Cizí jazyk B se student seznámí s vybranými akademickými dovednostmi v angličtině (survey, written presentation, discoursive composition, summary). Pro složení zkoušky se vyžaduje zápočet z předmětu Cizí jazyk A, aktivní účast na jazykových cvičeních, ústní a písemné prezentace během semestru. Při ústní zkoušce z předmětu Cizí jazyk B se prověří odpovídající schopnosti četby odborného autentického textu - autentický, originální anglický či americký text předepsaného rozsahu - 5 000 slov (asi 8 - 10 stran A4), jakož i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzačních témat. Povinné konverzačni téma pro všechny studenty - "My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources"
- Osnova
- SV4BP_CJA2 Cizí jazyk B - anglický Weeks 1-3 1. Current problems in Czech schools, especially bullying, lack of young teachers, etc. Texts 1, 18. (Discussion. Arguing the point.Essay writing. Role-play.) Weeks 4-6 2. Interpersonal Relations, including Non-Verbal Communication Text 14 (Opinion exchange, deduction. Picture descriptions. Surveys similarities, differences. Mime role play.) Weeks 7 - 9 3. Rules and Restrictions, Crime and Punishment. Texts 11, 20. (Expressing opinion in writing. Discussion, arguing the point. Presentation - slogans, posters) Weeks 10 - 12 4. Gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration. Texts 10, 17 (Supporting an argument. Problem solving. Discursive composition - pros, cons, conclusions.) Weeks 12-14 SPECIAL TASK: My field of study. (My studies, departments, lessons,hot issues in my specialisation, current resources - 1st year students experience, etc.) Oral presentations during the semester. Active participation in practical lessons. The student who has not completed continuous assessment during the particular semester cannot be examined! EXAMINATION REQUIREMENTS: - 1 CREDIT ("zápočet") in CJ A - CONVERSATION on the given topics - discussion, analysis and translation of a 8-10 pages,i.e. approx. 5000 words A4 format, of a SPECIAL TEXT (authentic, original English or American texts linked to the student's field of study)prepared as a home assignment - SPECIAL TASK: "My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources" discussion (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže být zkoušen.)
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2002, 109 s. Skripta. ISBN 80-210-2945-5. info
- Metody hodnocení
- Practical course in English for Specific/Academic Purposes (including surveys, written presentations, summary writing, etc.) Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.Level B1 examination.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- English Language Course for Intermediate Students. Při ústní zkoušce z předmětu Cizí jazyk B se prověří odpovídající schopnosti četby odborného autentického textu - autentický, originální anglický či americký text předepsaného rozsahu - 5 000 slov (asi 8 - 10 stran A4), jakož i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzačních témat. Povinné konverzačni téma pro všechny studenty - "My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources" discussion. (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže být zkoušen.) EXAMINATION REQUIREMENTS: - 1 CREDIT ("zápočet") in CJ A - CONVERSATION on the given topics - discussion, analysis and translation of a 8-10 pages of a SPECIAL TEXT prepared as a home assignment (A4 format, approx. 5000 words. SPECIAL TEXT: authentic, original English or American texts linked to the student's field of study. - SPECIAL TASK: "My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources" discussion. (The student who has not completed continuous assessment during the particular semester can not be examined.)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/SV4BP_CJA2