PdF:SZ7MP_1AB2 Cizí jazyk C - jazyk anglický - Informace o předmětu
SZ7MP_1AB2 Cizí jazyk C - anglický
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marika Hildebrandová (cvičící) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_1AB2/01: Út 16:10–17:50 učebna 21
SZ7MP_1AB2/02: Po 15:15–16:55 učebna 21
SZ7MP_1AB2/03: Út 16:10–17:50 učebna 37
SZ7MP_1AB2/04: St 17:05–18:45 učebna 21
SZ7MP_1AB2/05: St 17:05–18:45 učebna 41 - Předpoklady
- SZ7BP_CJA2 Cizí jaz. B - jazyk anglický
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 (Evropského referenčního rámce jazyka), jsou zvládnuté základy anglického jazyka na úrovni B1. The intermediate student (Level B2) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hra na varhany (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství informatiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Základy společenských věd (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- The student will learn about 1) My Field of Study. a) Hot issues in the teacher's course of study. Current resources. b) Special texts and internet resources related to the field of study. E-learning. c) Scanning the text, skimming for main ideas, key words. Summarizing. Interpreting the data. Making a comment. Expressing opinion. d) Bachelor and Previewed Diploma Work Annotation and Summary 2) People and cultural differences. Globalization versus national identity. Texts 7, 14, 15 a) Reading comprehension. Critical thinking. Making a comment. Opinion exchange. Oral presentation
- Osnova
- Week 1 Information about the course. Needs analysis. Week 2 – 3 My field of study. Hot issues, special texts and current resources related to the teacher's course of study. E-learning. Discussion, sharing information, mini-presentation. Formal style – revision (formal X informal style, passives, linking expressions, lexical differences). Bachelor work annotation and summary. W 3: Semestrial project assignment: Presentation of bachelor thesis. (Ideally 3 presentations in one class, 10 minutes each, handouts for fellow-students/power-point presentation, vocabulary pre-teaching, presenting on the basis of a brief outline/abstract) Week 4 – 7 Internet as a source of information about MU and possibilities of studies/scholarship abroad. Text 3. Scanning the text, selecting relevant information, organising ideas + note taking, mini-presentation in groups. Writing skills development – compulsory written assignments: motivation letter + personal project description. Week 8 – 9 Learning difficulties. Text 19. Unit 4 (Comm. ESP Practice). Reading strategies improvement: comprehension, scanning the text, skimming for main ideas, key words, summarizing. Discussion, making a comment, expressing opinion, problem solving. W 10 – 14 European Union: 'Wonderful future' or a new source of controversy and tension? Text 16 + up-to-date materials related to the topic. Arguing a point, making a comment, Euronews/BBC news.
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Metody hodnocení
- Practical language lessons. Reading comprehension tasks. Written assignments. Discussions. Practical lesson demonstration for future basic school pupils based on the studied subjects (incl. lesson plans, hand outs,visuals, teaching aids, etc.) Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) během praktických cvičení a odevzdávané formou e-lerningu, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Credit requirement - Practical lesson demonstration for future basic school pupils based on the studied subjects (incl. lesson plans, hand-outs, visuals, teaching aids, etc.)
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každý semestr.
Nutno mit absolvovane predmety SZ7BP_CJA1 a SZ7BP_CJA2.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/SZ7MP_1AB2