SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7MP_1AB2/01: Út 7:55–9:35 učebna 3, J. Vacek
SZ7MP_1AB2/02: Út 7:55–9:35 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/03: Út 7:55–9:35 učebna 10, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/04: Čt 7:00–8:40 učebna 4, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/05: Čt 7:00–8:40 4008, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/06: Čt 8:50–10:30 učebna 4, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/07: Čt 8:50–10:30 4008, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/08: Čt 8:50–10:30 učebna 37, J. Vacek
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 ERR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate)! B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz pro studenty, kteří úspěšně absolvovali kurz úrovně B1 v bakalářském studiu.
Mateřské obory/plány
předmět má 74 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing)language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level, by means of acadmeic topics related to the sphere of education. Course objectives: acquiring specialised vocabulary related to education; B2 level grammar practice; enhancing all language skills; producing application for a scholarship and project statement; giving an oral presentation on a specialised topic
Osnova
  • Topics: 1 Terminology related to education, school environment and educational systems; 2 Teaching profession; 3 Alternative educational methods; 4 The role of motivation in education; 5 Hidden curriculum; 6 Teaching pupils/students with learning difficulties; Grammar: present simple and continuous; past simple and continuous; present perfect simple and continuous; expressing future; the passive; modals, conditionals; Test preparation: sentence transformations, word formation...
Literatura
  • In-class materials designed for teaching LSP.
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • Grammar and Vocabulary for First Certificate.
Metody hodnocení
Weekly 90-minute seminars. Credit requirements: 1) Attendance and active participation in the seminars; 2) Completed in-term assignments: 1) project statement + application for a scholarship 2)oral presentation; 3) Credit test (level B2; 3 parts: listening and reading comprehension, use of English; pass mark: 60%)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
In order to receive the credits, students must respect all course requirements!!!
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2 navazuje na kurz B1 z bakalářského studia.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.