PdF:SZ7MP_1AB2 Aj pro pedagogy - C - Informace o předmětu
SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Mgr. Pavla Pospíšilová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_1AB2/01: Po 8:50–10:30 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7MP_1AB2/02: Po 10:40–12:20 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7MP_1AB2/03: Po 8:50–10:30 učebna 5, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/05: Po 12:30–14:10 budova C - učebna 8, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/06: Čt 12:30–14:10 učebna 5, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/07: St 7:55–9:35 budova C - učebna 8, D. Dvořáková
SZ7MP_1AB2/08: St 9:45–11:25 budova C - učebna 8, D. Dvořáková
SZ7MP_1AB2/09: St 12:30–14:10 učebna 27, D. Dvořáková
SZ7MP_1AB2/10: St 14:20–16:00 budova C - učebna 8, D. Dvořáková - Předpoklady
- Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 ERR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate). B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz pro studenty, kteří úspěšně absolvovali kurz úrovně B1 v bakalářském studiu. - Mateřské obory/plány
- předmět má 40 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing)language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level, by means of acadmeic topics related to the sphere of education. Course objectives: 1) acquiring specialist vocabulary related to education; 2) B2 level grammar practice; 3) enhancing all language skills; 4) practising academic writing; 5) giving an oral presentation.
- Osnova
- 1 Course introduction + mock test; 2 Terminology and practical language related to education, school and teaching. 3 Academic skills: Application for a scholarship + project statement. Language of discussion (Currrent issues in Czech education + future prospects). 4 Various aspects teaching profession (motivation, interaction with other staff, mental health). 5 Classroom management. "Common mistakes" in the career of young, inexperienced teachers. 6 Giving assessment - a straightforward or complicated matter? 7 Modern technologies – a way to enhance or spoil educational process? 8 Alternative teaching methods. 9 Academic skills: Oral presentations based on visual aids on various aspects of education. Grammar: Present simple X continuous; Past simple X continuous; Future in English; Introduction to word formation, abstract vocabulary; Present perfect tenses; Sentence transformations I; The passive; Sentence transformations II; Modals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching LSP.
- doporučená literatura
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities etc.).
- Metody hodnocení
- Course requirements: 1)Attendance (only 2 seminars can be missed); 2)Active participation in classes (10 marks); 3)Mid-term test (20 marks); 4)Completed in-term assignments; 5)Oral mini-presentation based on visual aids; 6)Credit test (70 marks); Assessment: 10 marks - active participation; 20 marks – Mid-term test; 70 marks – Credit test; Total: 100 marks; PASS MARK = 70 points (70%).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- In order to receive the credits, students must respect and meet all course requirements. Dopustí-li se student při skládání průběžného nebo zápočtového testu nepovoleného jednání jako je používání různých nedovolených pomůcek (např. „taháků“, komunikačních zařízení), opisování, vynášení/kopírování zadání testů a nebo jednání narušujícího průběh testu, má vyučující právo na vykázání takového studenta z učebny, přičemž student obdrží z daného zápočtového testu hodnocení N. V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2 navazuje na kurz B1 z bakalářského studia.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/SZ7MP_1AB2