PdF:ZS1MK_RP Reflexe praxe - Informace o předmětu
ZS1MK_RP Reflexe praxe
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/4. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je reflexe učitelské praxe. Studenti konzultují problémy praxe s lektory-supervizory v individuálních i skupinových formách supervize. Seznámí se s technikami supervizí a reflektivní práce a získají dovednost rozvíjet formy kolegiální podpory a spolupráci s kolegy ve své budoucí profesi.
- Osnova
- 1. Pojmy reflexe, supervize, profesionální rozvoj (mentoring, tutoring atd.) 2. Techniky pro reflektivní a supervizí práci (analytické a dg. nástroje, pozorovací schémata, techniky dotazování, apod.). 3. Praktická část: reflektivní práce na jednotlivých kauzách Pojetí předmětu směřuje ke tříbení postojů studenta k edukační realitě a posiluje možnost vytvoření prvotního pojetí výuky už v průběhu pregraduální přípravy.
- Literatura
- HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
- POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: STROM Praha, 1999, 78 s. ISBN 80-86106-07-1. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- MRHAČ, Josef. Pedagogická praxe ve studiu učitelství I. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 187 s. URL info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: konzultace Typ ukončení: zápočet
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/ZS1MK_RP