PdF:A2MK_DI2A Didaktika 2A - Informace o předmětu
A2MK_DI2A Didaktika 2A
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/0/24. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- A2MP_DI1A, A2MP_DI1B
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). The aim of the course is to enable students to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
- Osnova
- 1. A. Introduction, course requirements, presentations, B. Mixed-ability classes. 2. A. Grammar-Translation Method B. Patterns of interaction. 3. A. Direct Method B. Mother tongue in language teaching 4. A. Audio-Lingual Method B. Theories of language acquisition 5. A. TPR B. Learning styles 6. A. Suggestopaedia B. Drama techniques in language teaching 7. A. Communicative Approach B. Communicative activities 8. A. Task-based Learning B. Learner autonomy 9. A. Lexical Approach; Corpora in ELT B.Eclectic Approach, post-method era, learner-centred approach
- Literatura
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, contributions in mood-link-a discussion forums.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=701
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/A2MK_DI2A