PdF:FJ3DC_FDID Methodology - Course Information
FJ3DC_FDID Methodology
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/0/14. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Extension of Teaching Qualification for secondary schools (programme PdF, C-CV, specialization Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature)
- Course objectives
- The goal of the seminar is to acquaint the students with basic linguistic methodological problems on theoretical and practical levels, with the structure of a teaching unit, its planning, preparation and evaluation. Analysis of the textbooks of Czech and French editors is also included.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Poslech s porozuměním (autentické dokumenty audio a video, umění vypravěčů, současná píseň, diktát v jazykovém vyučování) 2. Ludistické aktivity fonetické a sémantické(jazykolamy, asonance, contrepetrie) 3. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Evropské jazykové portfolio. Nové učebnice.
- Literature
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- CHODĚRA, Radomír. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2000, 167 s. ISBN 8070421576. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
- Assessment methods (in Czech)
- Aktivní účast na seminářích (80 %). Samostatné zpracování vybrané problematiky.
- Language of instruction
- French
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: 14 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/FJ3DC_FDID