SV4MP_1AB2 Angličtina pro sociální pedagogy - C

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4MP_1AB2/02: Út 11:35–13:15 učebna 38, J. Vacek
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 ERR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate), obvykle úspešně složená zkouška na úrovni B1 z předmětu Cizí jazyk - anglický v bakalarskem studiu. The intermediate student (Level B2) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including discussions cocnerning his/her specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz pro studenty, kteří úspěšně absolvovali kurz úrovně B1 v bakalářském studiu.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing)language skills together with their grammar and vocabulary awarness within the B2 level by means of the academic topics related to education, school and leisure time activities. Students will also practice academic skills e.g., writing an application for a scholarship, expressiong opinion, justifying the point, and giving oral presentations.
Osnova
  • W 1 Consultation week;
  • W 2 Introduction, Oral presentations instructions; Mock test;
  • W 3 – 6: Issues related to education, school and leisure time
  • W 3 Education, school, after-school activities( (terminology related to education, school environment and educational systems)
  • W 4 Alterative educational methods (Montessori school, home education)
  • W 5 Motivation in education, hidden curriculum
  • W 6 Pupils/students with special needs – learning difficulties;
  • Grammar and TP: W 3 Present tenses W 4 Past tenses W 5 Future in English (will, going to, present continuous; time clauses: when, as soon as… I am), Word formation: abstract vocabulary W 6 Present perfect simple and continuous, sentence transformations I (tenses); W 7 Academic skills: Application for a scholarship, project statement (layout + structure; punctuation; linking words); Grammar and TP: The passive, Sentence transformations II; W 8 Academic skills: Language of presentation + presentation skills Grammar and TP: Modals I (can, have to, allowed to, must, mustn’t, should), Conditionals; W 9 Progress test + in-class correction; W 10 – 13 Oral presentations + follow-up discussions; Grammar and TP: W 10 Word order – indirect questions,reported speech W 11 Prepositional phrases I W 12 Phrasal verbs I W 13 Make X do;
  • W 14 Credit test.
Literatura
  • E-learning and in-class materials designed for teaching LSP.
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • First Certificate in English. Past papers. Reading comprehension.
Metody hodnocení
Weekly 90-minute seminars
In-term assignments: 1) Project statement + application for a scholarship (assigned in W 7, first draft due on W 9, second draft due on W 12); 2)Oral presentation (assigned in W 8)
Credit requirements: 1) Attendance 2) Completed in-term assignments 3) Credit test (3 parts: listening, reading comprehension, use of English; level B2, passing limit 50%)
Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Úkoly jsou odevzdávány formou e-learningu do Odevzdávárny předmetu v IS.MUNI.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Kurz jazykové úrovně B2. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Final credit test - Level B2 - at the end of the term (50%-pass limit)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2 navazuje na kurz B1 z bakalářského studia.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.