PdF:ZS1MK_SPP3 Practice teaching III - Course Information
ZS1MK_SPP3 Studetns practice teaching III {continuous}
Faculty of EducationAutumn 2008
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- The main objectives can be summarized as acquiring the skills and experience of educational work with given pupils of primary school in methodical, organisational, professional and pedagogical spheres.
- Syllabus
- Students make inspection of classes near dummy-head teacher. Watch classes entire and children distributively, list with environment schools, with her equipment and the like.
- Learn 15 class from articles engaged guarantee practice or professional didactics.
- Target the organization associated work pupil, on transaction head-on activity laboratory character. Tamper with doctrinal techniques.
- Exert differentiation access to integrated pupil specific evolutionary disorder teaching and behaviour.
- Adhere hygienic fundamentals, enlistment relaxation and compensatory exercising, games.
- Guidee pedagogic diary, that contains commentary from inspection of classes, disposition on class and their analyses, record diagnostics pupil et al.
- Revice book, on-coming setout for education, exercised supervision about interval and must participate all events at school, if will proceed at the time their practice (pedagogic caucus, class-divided get-togethers etc.).
- Literature
- HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově (Aktuall aproach to the school education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- ONDRÁŠKOVÁ, Karla. Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu (The Czech Language and The Literature - The Language and Style Teaching). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. info
- PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše (In depth of teacher´s soul). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. info
- HAVEL, Jiří and Miroslava NOVOTNÁ. Elementární čtení a psaní (Elementary reading and writing). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova (Music education). In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999, p. 57-59. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika (Mathematics). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999, p. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. info
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ and Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- ŠAFROVÁ, Alena. Speciálně pedagogická příprava (Special education preparation). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999, p. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999, p. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. info
- MACHALOVÁ, Miloslava. Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus (Teaching in Primary School and Pedagogical Constructivism). In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2nd ed. Brno: Paido, 1999, p. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
- PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 66 s. ISBN 8070677937. info
- MRHAČ, Josef. Pedagogická praxe ve studiu učitelství I. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 187 s. URL info
- Assessment methods
- Type education: teaching practice Type termination: disposition on class, credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 3 týdny.
- Enrolment Statistics (Autumn 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2008/ZS1MK_SPP3