PdF:AJ2MP_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
AJ2MP_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MP_DI1A/01: Po 14:20–16:00 učebna 39, H. Havlíčková
AJ2MP_DI1A/02: St 8:50–10:30 učebna 57, H. Havlíčková - Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students will realize the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
They will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
They will understand the relationship between the teacher and the learner. - Osnova
- The learner and the teacher 1 Listening
- 2 Teaching listening
- 3 Skimming, scanning
- 4 Predicting, summarizing, classifying.
- 5 Other methods
- 6 Speaking
- 7 Teaching listening
- 8 Questioning, discussion
- 9 Problem solving
- 10 Role playing and other methods.
- 11 Reading
- 12 Teaching reading
- 13 reading activities
- 14 Skimming, scanning
- 15 Summarizing, predicting, classifying and other methods
- 16 Writing
- 17 Teaching writing
- 18 Short and longer responses
- 19 Completing, speculating
- 20 Stylistic analysis and other methods
- Literatura
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- DOFF, Adrian. Teach English : a training course for teachers : teacher's workbook. Cambridge: Cambridge University Press, 1988, iv, 139. ISBN 0521348633. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying and multiple choice test at the end. - Metody hodnocení
- 1 Full active participation in discussions is expected. Flexibilitz based on self-studying should be obvious.
2 Final multiple choice test with 10 tasks. 7 solutions must be correct to get the credits.
3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/AJ2MP_DI1A