PdF:AJ2MP_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
AJ2MP_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MP_DI1A/01: Čt 8:25–10:05 učebna 59, H. Havlíčková
- Předpoklady
- Successful passing of bachelor studies is required.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students will realize the basic principles of teaching listening, reading, speaking and writing and apply them in their first lessons during teaching practice.
They will be able to use numerous approaches and methods in a creative and flexible way.
They will understand the relationship between the teacher and the learner. - Osnova
- The learner and the teacher 1 Listening
- 2 Teaching listening
- 3 Skimming, scanning
- 4 Predicting, summarizing, classifying.
- 5 Supplementary materials
- 6 Speaking
- 7 Teaching listening
- 8 Questioning, discussion
- 9 Problem solving
- 10 Role playing and other methods.
- 11 Reading
- 12 Teaching reading
- 13 reading activities
- 14 Skimming, scanning
- 15 Course design and planning
- 16 Writing
- 17 Short and longer responses
- 18 Completing, speculating
- 19 Teaching grammar
- 20 The learner and the teacher
- Literatura
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, vi, 218. ISBN 0521221102. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Self-studying - Metody hodnocení
- 1 Full active participation in discussions is expected. Flexibility based on self-studying should be obvious.
2 Final multiple choice test with 10 tasks. 7 solutions (70%) must be correct to get the credits.
3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJ2MP_DI1A