PdF:AJ_UVOD Úvod do studia didaktiky - Informace o předmětu
AJ_UVOD Úvod do studia didaktiky cizích jazyků
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/0/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ_UVOD/V: Út 9:45–10:30 učebna 35, S. Hanušová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je uvedení do lingvodidaktické problematiky. Předmět je nabízen studentům všech cizích jazyků, je úvodem do didaktiky cizích jazyků. Přednášky budou vést oboroví didaktikové AJ, NJ, FJ a RJ, případně pozvaní hosté.Studenti budou schopni porozumět základním konceptům a současným terndům didaktiky cizích jazyků.
- Osnova
- Didaktika cizích jazyků (vymezení pojmu, představení témat a vyučujících, studijní literatura, moodlinka, požadavky k zápočtu) Proces osvojování cizího jazyka Příbuzné disciplíny didaktiky cizích jazyků Metodické směry I (gramaticko-překladová metoda, přímé metody, ALM, AVM) Metodické směry II (komunikativní metoda, interkulturní přístup) Metodické směry III (alternativní metody) Tendence a směry moderní cizojazyčné výuky Společný evropský referenční rámec Evropské jazykové portfolio Zaměření na žáka v cizojazyčném vyučování z hlediska psychologie učení Zaměření na žáka v cizojazyčném vyučování z hlediska pedagogiky
- Literatura
- LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
- Pedagogický slovník. Edited by Jan Průcha - Eliška Walterová - Jiří Mareš. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. ISBN 80-7178-772-8. info
- CHODĚRA, Radomír. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2000, 167 s. ISBN 8070421576. info
- Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
- Výukové metody
- přednáška, e-learningová opora
- Metody hodnocení
- Požadavky ke kolokviu A: 1. Účast na přednáškách (80%) 2. Aktivní práce na online kurzu včetně příspěvků do diskuzních fór (doporučujeme 3 vstupy) a vložení 1 úkolu. 3. Účast na závěrečné evaluaci 9.12. nebo 16.12. Požadavky ke kolokviu B: 1. Účast na přednáškách menší než 80% 2. Aktivní práce na online kurzu včetně příspěvků do diskuzních fór (doporučujeme 3 vstupy) a vložení 2 úkolů. 3. Účast na závěrečné evaluaci 9.12. nebo 16.12.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=957
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/AJ_UVOD