FJ2MP_FPP1 Písemný projev 1

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jéróme Vives (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh
St 14:20–16:00 učebna 56
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Probíraná témata, v nichž se objeví i náměty pro klauzurní práci, vyžadují hlubší znalosti studentů, neboť evokují spíše abstraktní pojmy. Eseje (dissertations) studentů, které jsou nacvičovány podle francouzského modelu, jsou zaměřeny směrem k obecnému (filozofickému) traktování. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: porozumět článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy ve frankofonních zemích; interpretovat písemně tyto texty písemně; prohloubit si argumentativní postupy studiem složitějších textů.
Osnova
  • 1. Révision de la méthodologie de la dissertation. 2. Désobéir en Citizen. 3. Ce que je crois, Jean Guéhenno, 1964 : l’enseignement déshumanisé. 4. Le siècle de la peur, Albert Camus in Combat, 1948. 5. Le tourisme est-il néfaste ? (cf R-P. Droit in Le Monde, 30.05.1997). 6. De quelle liberté l’art témoigne-t-il? 7. Les échanges culturels : enrichissement ou perte? 8. Les rôles de l’image et de l’écrit dans la presse (cf Luc Ferry in la sagesse des modernes, 1998). 9. L’égalité d’instruction (cf Condorcet in Progrès de l'esprit humain, 1793).
Literatura
  • Le français dans le monde. Revue des professeurs de français. Paris : CLE International. ou www.fdlm.org.
  • TRAVIER, D., FALCK, M. Annabac 94 philosophie, corrigés. 1. vyd. Paris : Hatier, 1993. 154 s. ISBN 2-218-07009-X.
  • BRAUNS, E., Annabac philosophie 93. 1. vyd. Paris : Hatier, 1992. 180 s. ISBN 2-218-02775-5.
  • BOYER-VIDAL, A. Annabac français 2000. 1. vyd. Paris : Hatier, 1999. 252 s. ISBN 2-218-72886-9.
  • LEBORGNE-PAPAZIAN, J. Bac 95 philosophie, corrigés. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 130 s. ISBN 2.09.181060-6.
  • Hebdomadaire français Le nouvel Observateur. ISSN 0029-4713 ou www.nouvelobs.com.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Ukončení: zkouška. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%). Test (za úspěšný se považuje test s minimálně 70 % správných odpovědí).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
PP1 - semestre d'automne 2009. Programme à titre indicatif susceptible de changements : Les relations logiques, l’utilisation des mot-charnières et des connecteurs, initiation au résumé, la rédaction, l’argumentation. Evaluation : 3 écrits se tiendront durant le semestre. La moyenne de ces 3 devoirs doit être égale ou supérieure à 70%. Les étudiants n'ayant pas obtenu ce pourcentage devront passer un examen de rattrapage, et éventuellement un second si ils en ont le droit.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010.