SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Alena Hradilová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Hana Reichová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Radoslava Šopovová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7MP_1AB2/01: Po 8:50–10:30 učebna 5, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/02: Po 10:40–12:20 učebna 11, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/03: Po 13:25–15:05 učebna 10, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/04: Čt 9:45–11:25 učebna 4, R. Mlýnková
SZ7MP_1AB2/05: Po 8:50–10:30 učebna 4, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/06: Po 10:40–12:20 učebna 10, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/07: Po 13:25–15:05 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_1AB2/08: St 10:40–12:20 učebna 10, G. Hublová
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 ERR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate). B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz pro studenty, kteří úspěšně absolvovali kurz úrovně B1 v bakalářském studiu.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing)language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level, by means of acadmeic topics related to the sphere of education. Course objectives: 1) acquiring specialised vocabulary related to education; 2) B2 level grammar practice; 3) enhancing all language skills; 4) producing application for a scholarship and project statement; 5) giving an oral presentation.
Osnova
  • 1 Course introduction; mock test; get-to know activities. 2 Terminology related to education, school and teaching. 3-4 Practical language related to education, school and teaching. 5 Academic skills: Application for a scholarship + project statement. Language of discussion. 6 Various aspects teaching profession (motivation, interaction with other staff, mental health). 7 Classroom management. 8 Modern technologies – a way to enhance or spoil educational process? 9 Giving assessment - a straightforward or complicated matter? 10 Multiple intelligences and their influence on the way we learn and teach. 11 Alternative teaching methods. 12 Czech primary, secondary and tertiary education – present and future prospects. 13 Academic skills: Oral presentations based on visual aids on various aspects of education. 14 Credit test. Grammar: Present simple X continuous; Past simple X continuous; Future in English; Introduction to word formation, abstract vocabulary; Present perfect tenses; Sentence transformations I; The passive; Sentence transformations II; Modals; Conditionals.
Literatura
  • In-class materials designed for teaching LSP.
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities etc.).
Metody hodnocení
Course requirements: 1)Attendance (85%); 2)Active participation in classes; 3)Mid-term test (30 marks); 4)Submitted final draft of a written assignment: AS/ PS; 5)Oral presentation; 6)Credit test (70 marks); Assessment: 30 marks/points – Mid-term test; 70 marks/points – Credit test; Total: 100 marks; PASS MARK = 65 points (65%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
In order to receive the credits, students must respect all course requirements.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2 navazuje na kurz B1 z bakalářského studia.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.