PdF:CS2RC_LStC Starší česká literatura - Informace o předmětu
CS2RC_LStC Starší česká literatura
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/10/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ondřej Sládek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Český jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Seminář formou vybraných kapitol pojednává o nejdůležitějších dílech a osobnostech nejstarší české literatury. Základní epochy (v rozpětí 9. až 18. století) jsou charakterizovány, jsou naznačena jejich žánrová a stylová specifika. Hlubší průhledy do literárního dění budou umožněny důslednou analýzou a interpretací uměleckého textu. Studenti budou seznámeni se základní odbornou literaturou, umožnující doplnění a prohloubení získaných znalostí. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněhistorické znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem.
- Osnova
- Literatura raného středověku (9.- 13. století) Literatura vrcholného středověku (14. století) Literatura husitstká a protihusitská (od počátku do 70.let 15.stol.) Humanismus, renasance a reformace(od 70.let 15.stol.do 20.let 17.st.) Baroko a protireformace (od 20.let 17.stol.do 20. let 18. stol.)
- Literatura
- KOPECKÝ, Milan. Starší česká a slovenská literatura. Dotisk 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1991, 186 s. ISBN 8021002638. info
- HRABÁK, Josef. Starší česká literatura : úvod do studia. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 245 s. URL info
- TICHÁ, Zdeňka. Cesta starší české literatury. 1. vyd. Praha: Panorama, 1984, 295 s. URL info
- Výukové metody
- Studenti si budou osvojovat znalosti literárních proudů a tendencí v daném období české literatury a také její žánrovou specifičnost. Budou vedeni k prohlubování literárně historických znalostí a interpretačních dovedností s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem starší české literatury. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Metody hodnocení
- Hojná aktivní účast na seminářích (80%), přednesení zadaného referátu, odevzdání vyhovující seminární práce,úspěšné vykonání ústní zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/CS2RC_LStC