PdF:A2MK_DI1A Didaktika 1A - Informace o předmětu
A2MK_DI1A Didaktika 1A
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/0/24. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_DI1A/OS01: Pá 16. 9. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 30. 9. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 21. 10. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 11. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 25. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 9. 12. 13:00–14:20 učebna 12, M. Píšová
A2MK_DI1A/OS02: Pá 23. 9. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 7. 10. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 4. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 18. 11. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 2. 12. 13:00–14:20 učebna 12, Pá 16. 12. 13:00–14:20 učebna 12, M. Píšová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The subject is focused on some practical aspects of teaching and is built up on student experience from their own teaching practice. At the end of the semester students will better understand such terms as classroom management or motivation; will be better equipped with planning skills and will understand the basic principles of evaluation and error correction.
- Osnova
- Classroom management
- Motivation
- Lesson planning
- Error correction in speaking
- Error correction in writing
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminar, workshop, discussion, further self-study with on-line support.
- Metody hodnocení
- Requirements: active participation in sessions, complementing portfolio, two contributions in discussion forums on moodlinka, one lesson plan – tried out and commented. Type of teaching: workshop, group discussion, problem solving.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1838
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/A2MK_DI1A