FJBP_JC5A Jazyková cvičení 5A

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jéróme Vives (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Předpoklady
FJBP_JC1A Jazyková cvičení 1A && FJBP_JC1B Jazyková cvičení 1B && FJBP_JC2A Jazyková cvičení 2A && FJBP_JC2B Jazyková cvičení 2B && FJBP_JC3A Jazyková cvičení 3A && FJBP_JC3B Jazyková cvičení 3B && FJBP_JC4A Jazyková cvičení 4A && FJBP_JC4B Jazyková cvičení 4B && NOW( FJBP_JC5B Jazyková cvičení 5B )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu prohloubení komunikativní kompetence studentů na úrovní B2+/C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Studenti si upěvňují osvojené komunikativní kompetence (lingvistické, sociolingvistické a pragmatické). Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy. Student je rovněž schopen aplikovat veškerou gramatiku probíranou v rámci celého studia v praxi.
Osnova
  • Práce s vybranými texty.
Literatura
  • LESCURE, Richard. Dalf C1/C2 : 250 activités. Paris: CLE International, 2007, 287 s. ISBN 9782090352320. info
  • BAZOU, V. , BRILLANT, C., RACINE, R., SCHENKER, J. Édito. Paris: Didier, 2010. ISBN 9782278066575.
  • MIQUEL, C. Communication progressive du français. 1. vyd. Paris: CLE International, 2003. 189 s. ISBN 209-033726-5.
  • RIEGEL, M. et alii. Grammaire méthodique du français.1. vyd. Paris : PUF, 2006. 646 s. ISBN 2 13 053959 9.
  • SALINS, G.-D. Exercices de grammaire. Perfectionnement. 1. vyd. Paris : Hatier, 1988. 128 s. ISBN 2-218-1602-8.
  • Náhradní obsah: CADIOT-CUEILLERON, Grammaire Exerçons-nous 350 exercices niveau supérieur 1. Hachette, 1992. 175s, ISBN 2-01-016289-7
  • Náhradní obsah: BEAUJEU – CARLIER, Grammaire Exerçons-nous 350 exercices niveau supérieur 2. Hachette, 1991. 159s, ISBN 2-01-016291-9
Výukové metody
Compréhension écrite (correction grammaticale...), compréhension orale
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%). Závěrečný test - 70% úspěšnosti.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
A titre indicatif, voici les points qui seront abordés : - les déterminants - les relatifs - les prépositions - les adverbes - les temps passés - le subjonctif (présent et passé) - la concordance des temps - les relations logiques
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015.