PdF:FJMV_DLT Didaktika literárního textu - Informace o předmětu
FJMV_DLT Didaktika literárního textu
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMV_DLT/01: Čt 3. 11. 14:20–16:00 učebna 54, Čt 10. 11. 14:20–16:00 učebna 54, Čt 17. 11. 14:20–16:00 učebna 54, Čt 24. 11. 14:20–16:00 učebna 54, Čt 1. 12. 14:20–16:00 učebna 54, Čt 8. 12. 14:20–16:00 učebna 54, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět je rozdělen na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se dotýká problematiky čtení v cizím jazyce, postavení literatury a literárního textu ve výuce cizích jazyků a faktorů ovlivňujících porozumění cizojazyčnému textu. V praktické části budou na základě vybraných ukázek literárních textů představeny různé aktivity s cílem rozvíjet komunikativní kompetenci žáků. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vybrat vhodné texty pro čtení s porozuměním; vypracovat metodické listy podávající návrhy pracovních postupů s vybranými ukázkami narativních textů francouzsky píšících autorů; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Čtení v cizím jazyce. Faktory ovlivňující porozumění literárnímu textu. Paratext. Zadní strana přebalu. Od incipitu a excipitu ke čtení novely. Cenzura neboli caviardage. Přidávání neboli expanze. Puzzle. Čtení ukázky po sekvencích s předtextovými aktivitami.
- Literatura
- ALBERT, M.-C., SOUCHON, M. Les textes littéraires en classe de langue. Paris : Hachette, 2000.
- BENTOLILA, A., CHEVALIER, B., FALCOZ-VIGNE, D. La lecture, apprentissage, évaluation, perfectionnement. Paris : Nathan, 1991.
- CICUREL, F. Lectures interactives en langue étrangere. Paris : Hachette, 1991.
- NATUREL, M. Pour la littérature, De l’extrait à l’oeuvre. Paris : CLE International, 1995.
- KYLOUŠKOVÁ, Hana. Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 172 stran. ISBN 9788021043732. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje blokově. Termíny budou stanoveny počátkem semestru.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/FJMV_DLT