PdF:ZS1BP_ZNP3 Živá a neživá příroda 3 - Informace o předmětu
ZS1BP_ZNP3 Živá a neživá příroda 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- blok. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Vladislava Kolářová (cvičící), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce)
Ing. Dana Křivánková (cvičící), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Vladislava Kolářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: min. počet studentů pro otevření předmětu je 8 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
1,porozumět a vysvětlit obecné principy a zákonitosti života z IVZ II a IVZ III u modelových živočichů pro základní vzdělávání;
2,použít získané informace k pochopení vztahů v přírodě ;
3,předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí, zaměřená na prevenci proti předsudkům a zoofobiím u žáků ;
4,na základě nabytých znalostí a dovedností odvodit využití "domácích mazlíčků" k vytváření pozitivních vztahů k přírodě u žáků;
5,interpretovat výsledky vlastního pozorování živočichů žákům
Cílem předmětu ( princip heuristické výuky a sebereflexního ověřování znalostí) je sjednocení a rozvoj úrovně základních pojmů o živé a neživé přírodě, třídění přírodnin, pochopení vztahů a souvislostí v přírodě - zaměřený na modelové organismy (především na živočichy v přírodě ) s ohledem na rozsah, potřebný pro práci s žáky v základním vzdělávání. Součástí je volitelná exkurze, spojená s diskusí s odborníky : návštěva muzea nebo praktické cvičení na zoofobie studentů s odborníkem. Dále se zaměřuje na přírodovědné pokusy, procvičování poznávání modelových organismů, zabývá se i problematikou fobií u dětí při přímé práci studentů s žáky. Je rozšiřujícím předmětem, který se orientuje na motivační prvky, a to v rovině vědomostní, činnostní i osobnostní. Předmět bude vyučován v blocích - Osnova
- 1. Živočichové jak je neznáme, biologická ochrana. 2. Fobie z organismů u studentů - přímá práce studentů s odborníkem. 3. Živočich ve školní výuce a v environmentálním vzdělávání. 4. Podzim ve školní zahradě - fenologická pozorování - práce s pracovními listy. 5. Kontaktní výuka s přírodninami - přímá práce studentů s žáky pod vedením odborníka.
- Literatura
- The atlas world wildlife (Orig.) : Velký atlas živočichů : jedinečný obraz života na Zemi. info
- JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia : teoretická a praktická část [Jelínek, 2002]. 5. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2002, 574 s. : i. ISBN 80-7182-089-X. info
- ANDĚRA, Miloš. Velká kniha živočichů :hmyz, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci : [1582 barevných ilustrací]. Edited by Ladislav Korbel, Illustrated by Jindřich Krejča. Vyd. 2. Bratislava: Príroda, 1997, 344 s. ISBN 80-07-00991-4. info
- Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
- Výukové metody
- řízená diskuse, skupinový projekt, domácí práce, e-learning
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem za skupinový projekt. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět nelze zapisovat současně s předmětem specializace Bi1BP_ZNC3 !!
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět již není vypisován.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/ZS1BP_ZNP3