PdF:ZS1MK_AD5A Didaktika - Informace o předmětu
ZS1MK_AD5A Didaktika 3 - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/0/8. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_AD5A/OS01: Pá 16. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 23. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 30. 9. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 7. 10. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 21. 10. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 4. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 11. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 18. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 25. 11. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 2. 12. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 9. 12. 13:00–14:20 učebna 37, Pá 16. 12. 13:00–14:20 učebna 37, I. Hrozková
- Předpoklady
- ZS1MK_AD4B Didaktika 2 || ZS1MP_AD4B Didaktika 2
basic school experience - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL).
The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL.
They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs.
They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs. - Osnova
- 1. Who is a young learner Context: TEYL in the Czech Republic
- 2. How children learn languages Needs analysis, what they need
- 3. Classroom management Teacher, classroom language, discipline
- 4. Planning a syllabus Different approaches, role of English within the curriculum Long-term planning
- 5. Designing topic based lessons
- 6. Designing story based lessons
- 7. Designing activity based lessons
- 8. Teaching English over the curricula
- 9. Giving and getting feedback, monitoring progress
- 10. Assessing YLs
- 11. Resources and materials
- 12. to 14.Presentations and microteaching
- Literatura
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, microteaching, class discussions, homework, readings
- Metody hodnocení
- Active participation in the lessons and discussions
Two week teaching sequence (with lesson plans) using one of the three approaches (topic, story or activity based)
Presentation with a 5 minute microteaching slot
Portfolio (guidelines on moodlinka)with TP materials - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=514
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/ZS1MK_AD5A