PdF:A2BP_LEPS Lektorská praxe souvislá - Informace o předmětu
A2BP_LEPS Lektorská praxe souvislá
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/2. 2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška
Students will teach minimum 5 lessons in any language class - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Students are expected to teach minimum 5 lessons in any language class(es). They will keep a record of their teaching, teaching journals with lesson plans and reflection. They will observe their peer´s/colleague´s class and give feedback, they will be observed by a peer/colleague and get feedback on their teaching.
Course objectives:
to provide students with an opportunity to try out techniques
to allow students to approach the real teaching situation
to provide students with an opportunity to have their teaching evaluated and constructively crticized
to help students develop their teaching styles
to encourage reflection and self-evaluation - Osnova
- 1. Lesson planning and preparation
- 2. Teaching and reflection
- 3. Analysis
- 4. Action plan
- 5. Final self-evaluation
- Literatura
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
- Výukové metody
- Teaching practice, planning, teaching, reflection, constructive feedback
- Metody hodnocení
- Students will submit the required materials to their tutor:
teaching journal with lesson plans and reflections
feedback from a colleague/peer, feedback to a colleague/peer
Methods of work:
Lesson preparation
Lesson execution
Lesson reflection and evaluation - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/resource/view.php?id=54273
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/A2BP_LEPS