PdF:AJ2BP_USAJ Úvod do studia AJ pro učitele - Informace o předmětu
AJ2BP_USAJ Úvod do studia anglického jazyka pro učitele
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 10:15–11:00 učebna 1
- Předpoklady
- Basic linguistic knowledge from the secondary school
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should understand the basis of linguistics and be able to start studying particular branches of linguistics in details.
They will be able to explain the process of language acquisition and use practical applications of sociolinguistics, psycholinguistic and ethnolinguistics in their future teaching carier. - Osnova
- Filologie; Studium jazyka;
- Třídění jazyků; Česká anglistika;
- Počátky anglistiky;
- Historický vývoj AJ;
- Regionální rozdělení angličtiny;
- Dictionaries and Grammars;
- Origin of language;
- History of diachronic linguistics;
- History of synchronic linguistics;
- Structuralism
- Literatura
- povinná literatura
- HLADKÝ, Josef a Jan CHOVANEC. Úvod do studia anglického jazyka. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 83 s. ISBN 80-210-2120-9. info
- doporučená literatura
- Cambridge approaches to linguistics. Edited by Jean Aitchison. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. info
- YULE, George. The study of language [Yule, 1996]. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 294. ISBN 0-521-56851-X. info
- FROMKIN, Victoria a Robert RODMAN. An introduction to language. 4th ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1988, xiv, 474 s. ISBN 0-03-006532-1. info
- Výukové metody
- Theoretical input presented by the teacher, followed by a discussion and practical iluustrations or examples. Teaching methods: classroom discussions, lectures, students' presentations, home assignments, home projects.
- Metody hodnocení
- Credit written test (a multiple choice quiz, electronically evaluated). Passmark: 70% for 3-credit course, 60% for 1-credit course).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/AJ2BP_USAJ