ZS1MP_AT5A Výuková praxe 5A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MP_AT5A/01: St 9:20–11:00 4008, N. Vojtková
Předpoklady
ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will help the students to apply the principles of TEYL. They will observe and analyse examples of teaching practice. They will prepare materials for teaching and pilot them in the lessons. They will learn how to give constructive feedback to their peers.
Aims:
to support confidence in practising teaching in YL classes
to reflect on one´s teaching
to accept and give constructive feedback
to plan lessons and activities collaboratively and individually
Osnova
  • Reflecting on and analysing one´s strengths and weaknesses in teaching
  • Analysing examples of good as well as weak teaching practice
  • Giving constructive feedback
  • Observing real lessons
  • Planning teaching
  • Practising teaching
Literatura
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
  • GOWER, Roger a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. 1st ed. Oxford: Heinemann, 1983, 188 s. ISBN 0-435-28995-0. info
Výukové metody
microteaching, observations, discussions, presentations, reading
Metody hodnocení
Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions, Moodle support
Assessment:
Reflective journal from observations and teaching attempts
3 complete lesson plans with reflection and feedback
Action plan for further professional development
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.