PdF:ZS1MP_AT5A Výuková praxe 5A - Informace o předmětu
ZS1MP_AT5A Výuková praxe 5A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_AT5A/01: Čt 7:30–9:10 učebna 59, N. Vojtková
- Předpoklady
- ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ || ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
basic school experience - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This course will help the students to apply the principles of TEYL. They will observe and analyse examples of teaching practice. They will prepare materials for teaching and pilot them in the lessons. They will learn how to give constructive feedback to their peers.
- Výstupy z učení
- Students will:
gain more confidence in practising teaching in YL classes
reflect on one´s teaching
accept and give constructive feedback
plan lessons and activities collaboratively and individually - Osnova
- Reflecting on and analysing one´s strengths and weaknesses in teaching
- Analysing examples of good as well as weak teaching practice
- Giving constructive feedback
- Observing real lessons
- Planning teaching
- Practising teaching
- Literatura
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- GOWER, Roger a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. 1st ed. Oxford: Heinemann, 1983, 188 s. ISBN 0-435-28995-0. info
- Výukové metody
- microteaching, observations, discussions, presentations, reading
- Metody hodnocení
- Workshop-type seminars,active participation of students in the lessons and discussions
Assessment (continuous, formative):
Active participation in the sessions
Reading project for children, active participation in the preparation and event - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1321
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/ZS1MP_AT5A