PdF:Ze2MK_DPS7 Didaktika geografie 1 - Informace o předmětu
Ze2MK_DPS7 Didaktika geografie 1
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Zeměpis pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení základních dovedností společného základu z pedagogiky a psychologie doplňujících teoretické znalosti získané v odborných předmětech. U studentů budou rozvíjeny především klíčové kompetence učitele, které uplatní při výukové praxi na školách. Naučí se plánovat, připravovat a vést výuku z geografie.
- Osnova
- - Proč učit didaktiku geografie, proč učit geografii? - Geografické vzdělávání či vzdělávání geografií? - Struktura geografického vzdělávání - geografické kurikulum - Rozvíjení a využívání různých zdrojů pro výuku geografie - Žák a učení v geografii - Hodnocení žákova učení a jeho kvalita - Metody vyučování geografie - Organizační formy výuky geografie - Od geografického kurikula k vyučovací hodině
- Literatura
- povinná literatura
- Hofmann, Eduard. Cíle geografického vzdělávání v ŠVP v kontextu s cíly RVP. In. Maňák,J. – Janík,T. (ed.) Problémy kurikula základní školy. PdF MU, Brno 2006, 285-293 s.
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. 148. ISBN 80-7315-039-5. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- doporučená literatura
- ŠUPKA, Jan a Eduard HOFMANN. Didaktika geografie. Edited by Jaromír Rux. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 104 s. ISBN 8021005726. info
- ŠUPKA, Jan, Eduard HOFMANN a Alois MATOUŠEK. Didaktika geografie. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 59 s. ISBN 802101010X. info
- LAMBERT, David a David BALDERSTONE. Learning to teach geography in the secondary school : a companion to school experience. 1st pub. London: Routledge, 2000, xxiii, 479. ISBN 0415156769. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení, hraní rolí, prezentace, skupinová diskuse.
- Metody hodnocení
- Samostatné výstupy, odevzdání cvičení, prezentace, cvičení je ukončeno zápočtem.
- Informace učitele
- Podrobné informace ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/Ze2MK_DPS7