PdF:A2MK_DI2A Didaktika 2A - Informace o předmětu
A2MK_DI2A Didaktika 2A
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_DI2A/OS01: Pá 20. 9. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 11. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 25. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 8. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 22. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 6. 12. 7:30–9:10 učebna 59, H. Havlíčková
A2MK_DI2A/OS02: Pá 27. 9. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 18. 10. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 1. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 15. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 29. 11. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 13. 12. 7:30–9:10 učebna 59, H. Havlíčková - Předpoklady
- A2MK_DI1A, A2MK_DI1B passed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course the participants will be able to understand the problems of course design, language learner, theories of language acquisition, evaluation of students and teaching materials.The students will understand different aspects of long-term planning in ELT, will be able to plan a learner-centred course. They will be able to take part in the design of the school educational programmes.
- Osnova
- Course design. RVP and ŠVP. European language policy: Common European Framework of Reference.European Language Portfolio. Theories of language acquisition. Mother tongue in ELT Language learner. Needs analysis. Learning styles and strategies. Learner autonomy and learner training. Mixed ability classes. Differentiation in ELT. Teaching materials evaluation. Assessment and evaluation. Teaching English to children with specific learning difficulties.
- Literatura
- GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000, xi, 308. ISBN 9780838479094. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- TOMALIN, Barry a Susan STEMPLESKI. Cultural awareness. First published. Oxford: Oxford University Press, 1993, 160 stran. ISBN 0194371948. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- European language portfolio : for learners aged 11 to 15 in the Czech Republic (Souběž.) : Evropské jazykové portfolio : [pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice]. info
- CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995, vi, 153 s. ISBN 0-435-24058-7. info
- Výukové metody
- individuální projekt, seminář, zadaná četba
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance, active participation both in the seminars and in moodlinka, all assignements and readings as set, course design - project
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1233
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/A2MK_DI2A