PdF:AJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1 - Informace o předmětu
AJM_VPs1 Seminář k učitelské praxi 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJM_VPs1/01: Út 17. 9. 16:40–18:20 učebna 34, Út 29. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 19. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 10. 12. 16:40–18:20 učebna 34, J. Bradová, H. Havlíčková, E. Řehulka, N. Vojtková
AJM_VPs1/02: Út 24. 9. 16:40–18:20 učebna 34, Út 5. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 26. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 17. 12. 16:40–18:20 učebna 34, J. Bradová, A. Dobrovolná, J. Řezáč, N. Vojtková - Předpoklady
- The course is only offered to students who simultaneously enrolled Teacher Training 1. The capacity limit for the course is 20 students.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- group sharing experience gained in Teaching Practice 1
extending reflective and autoreflective skills
extending professional competences and saturation of professional needs
setting long-term and short-term aims for the teaching and making lesson plans
defining a positive and constructive class atmosphere and identifying activities that contribute to its building - Osnova
- discussions with a psychologist, pedagogue and didactics teacher related to
- specific teaching situations and issues arising from teaching practice,
- group reflection of activities performed in the position of assistant teacher,
- reflection of educational journal entries,
- reflection of portfolio tasks,
- reflection of activities performed in the course of Teacher Training Practice 1
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠIMONÍK, Oldřich. The beginning teacher : some pedagogical problems of beginning teachers : Začínající učitel : některé pedagogické problémy začínajících učitelů. info
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. info
- neurčeno
- GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- Výukové metody
- group reflection supervised by a psychologist, pedagogue and didactics teacher
- Metody hodnocení
- Active participation in seminar meetings
Submission of assignments (see Student Manual for Teacher Training Practice 1)
Lesson plans with reflective analysis, plans for further teaching development - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=923
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJM_VPs1