PdF:FJM_VPx1 Učitelská praxe 1 - Informace o předmětu
FJM_VPx1 Učitelská praxe 1
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- Náslechy podle možností školy, vlastní výuka (3 hodiny). 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Rozšíření profesních kompetencí, seznámení s rolemi, do nichž učitel při své práci vstupuje, uvědomění si vlastních profesních potřeb a dosažení uznání v roli asistenta učitele a učitele. Propojení teoretických poznatků získaných v kurzech pedagogiky, psychologie a studovaného oboru s praktickými zkušenostmi, prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností.
- Osnova
- Činnosti vykonávané ve funkci asistenta (třídního) učitele zadané ředitelem základní školy, např. pomoc s opravováním písemných prací a sešitů žáků, tvorba učebních pomůcek, individuální práce se žáky se specifickými potřebami, doprovod (spolu s učitelem) žáků na exkurze, příprava školních projektů a akcí, dozory, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, příprava třídnické hodiny, suplování atd. Vedení pedagogického deníku – viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 1.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 380 s. ISBN 80-7178-681-0. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
- Výukové metody
- Hospitace, individuální reflexe.
- Metody hodnocení
- Pravidelná docházka do školy, na níž student praktikuje. Odevzdání splněného portfoliového úkolu a pedagogického deníku.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/FJM_VPx1