PdF:SP4MK_CJAJ Analýza odborného textu - Aj - Informace o předmětu
SP4MK_CJAJ Analýza cizojazyčného odborného textu - anglický jazyk
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1.2. 14 h. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Veronika Vávrová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4MK_CJAJ/OS01: Pá 27. 9. 16:40–19:15 učebna 51, Pá 4. 10. 14:50–17:25 učebna 51, Pá 22. 11. 14:50–17:25 učebna 51, Pá 6. 12. 16:40–19:15 učebna 51, Pá 13. 12. 16:40–18:20 učebna 51, D. Dvořáková
SP4MK_CJAJ/OS02: Pá 27. 9. 16:40–19:15 učebna 37, Pá 4. 10. 14:50–17:25 učebna 37, Pá 22. 11. 14:50–17:25 učebna 37, Pá 6. 12. 16:40–19:15 učebna 37, Pá 13. 12. 16:40–18:20 učebna 37, J. Kollárová
SP4MK_CJAJ/OS03: Pá 27. 9. 16:40–19:15 učebna 24, Pá 4. 10. 14:50–17:25 učebna 4, Pá 22. 11. 14:50–17:25 učebna 24, Pá 6. 12. 16:40–19:15 učebna 5, Pá 13. 12. 16:40–18:20 učebna 24, R. Mlýnková
SP4MK_CJAJ/OS04: Pá 27. 9. 16:40–19:15 učebna 25, Pá 4. 10. 14:50–17:25 učebna 25, Pá 22. 11. 14:50–17:25 učebna 7, Pá 6. 12. 16:40–19:15 učebna 25, Pá 13. 12. 16:40–18:20 učebna 25, V. Vávrová - Předpoklady
- Students enrolling on the course are expected to achieve at least a good pre-intermediate level of English (= Level B1 of the CEFR). The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Požadované znalosti na úrovni B1 (ERR) se prověřují vstupním testem na úvodní konzultaci. Předmět si zapíší pouze ti studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test. - Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- In this level B2 English course, the aim is to consolidate the language skills from the Bachelor's foreign language course (level B1), develop terminology related to the sphere of Special Needs Education and enhance academic skills by means of SNE topics/issues (reading comprehension, discussing, summarizing, argumentation, giving presentations, writing, listening). Students will also be required to show their awarness of basic level B2 grammar.
- Osnova
- Consultation 1: Course introduction and requirements; Visual impairment. Preparation for C2: Text 1, 2 + reading comprehension sheets. Grammar: Present simple, present continuous. Past simple, past continuous, future forms. Consultation 2: Hearing impairment and speech disorders. Preparation for C3: Text 3, 4 + RCS. Grammar: Present perfect simple, present perfect continuous, passive forms, modals. Consultation 3: Behavioural disorders (ADHD). Preparation for C4: Text 5, 6 + RCS. Grammar: Conditionals, articles, countable and uncountable nouns. Consultation 4: Autistic spectrum disorders. Mental impairment (Down syndrome). Preparation for C5: Gathering relevant sources and materials, preparing a 10-minute presentation + questions for discussion. Grammar: A, some, any, no; reported speech, prepositional phrases. Consultation 5: Oral presentations. Grammar: Transitional expressions, phrasal verbs. Exam period: Test. Students who have not completed in-term assignments during the particular semester will not be allowed to take the Final Test! (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže skládat zkoušku z tohoto předmětu!)
- Literatura
- povinná literatura
- e-learning IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- www.praguepost.com
- neurčeno
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Výukové metody
- Consultations in the form of seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - independent reading and listening tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and presentations, e-learning for grammar and vocabulary practice, etc.).
- Metody hodnocení
- Level B2 language course. Course requirements: 1)Attendance and active participation in consultations (one absence due to serious reasons is acceptable). 2)Completed in-term tasks. 3)Meeting deadlines. 4)Oral performance (presentation). 5)Test: listening, reading, writing, use of English, SNE terminology. In-term tasks: 1)Preparation for consultations (text analysis, comprehension sheets, vocabulary). 2)Grammar for self-study (IS). Final exam: Test + SNE terminology: listening (14 marks), reading (12 marks), use of English (20 marks), writing (14 marks), terminology (10 marks). Pass mark: 65%. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže skládat zkoušku z tohoto předmětu! For information on course recognition see http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Podmínkou zapsání předmětu je minimální vstupní znalost AJ na úrovni B1 (pre-intermediate). In order to receive the credits, students must respect and meet all course requirements. Dopustí-li se student při skládání zkoušky nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen testem na úrovni B2.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SP4MK_CJAJ