SZ3BP_2AB1 Angličtina pro didaktické technologie B

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Ivana Hovořáková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ3BP_2AB1/01: Čt 11:10–11:55 učebna 34, J. Kollárová
Předpoklady
A pass in SZ3BP_1AB1. The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. The student can interact with partners without strain for either party, can produce a short writing on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to read and interpret short texts related to their field of study, give a short oral presentation on the subject of his/her study with appropriate B1 vocabulary and grammar range. In order to be credited, the student must submit all set home assignments, give in-class oral presentation/interview, and succeed (70 % pass) in the final B1 credit test (vocabulary, grammar).
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • Current problems in schools (bullying, truancy, addictions). Texts on school issues/problems. Teachers and their job. Communication and means of communication. Telephone calls. Applying for a job. Letter of application. CV. Job interview. Language of interviews, body language.
Literatura
    doporučená literatura
  • GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008, 254 s. ISBN 9780194620031. info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
Výukové metody
Practical language lessons, group discussions, pyramide discussions, reading and speaking, presentations, home assignments.
Metody hodnocení
Examination requirements: 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar 3) Oral presentation, 4)Written task, 5)Mid-term test -(grammar + vocabulary) 5) Final credit test (listening, reading, grammar, vocabulary, passmark - 70%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester cannot be credited!
Informace učitele
Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(70% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace formou pohovoru (úroveň B1).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.