PdF:SZ3BP_2AB1 Angličtina pro didaktické tech - Informace o předmětu
SZ3BP_2AB1 Angličtina pro didaktické technologie B
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Ivana Hovořáková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (pomocník) - Garance
- Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ3BP_2AB1/01: Čt 11:10–11:55 učebna 34, J. Kollárová
- Předpoklady
- A pass in SZ3BP_1AB1. The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. The student can interact with partners without strain for either party, can produce a short writing on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should be able to read and interpret short texts related to their field of study, give a short oral presentation on the subject of his/her study with appropriate B1 vocabulary and grammar range. In order to be credited, the student must submit all set home assignments, give in-class oral presentation/interview, and succeed (70 % pass) in the final B1 credit test (vocabulary, grammar).
- Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- Current problems in schools (bullying, truancy, addictions). Texts on school issues/problems. Teachers and their job. Communication and means of communication. Telephone calls. Applying for a job. Letter of application. CV. Job interview. Language of interviews, body language.
- Literatura
- doporučená literatura
- GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008, 254 s. ISBN 9780194620031. info
- SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
- Výukové metody
- Practical language lessons, group discussions, pyramide discussions, reading and speaking, presentations, home assignments.
- Metody hodnocení
- Examination requirements: 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar 3) Oral presentation, 4)Written task, 5)Mid-term test -(grammar + vocabulary) 5) Final credit test (listening, reading, grammar, vocabulary, passmark - 70%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester cannot be credited!
- Informace učitele
- Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(70% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace formou pohovoru (úroveň B1).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SZ3BP_2AB1