PdF:SZ3MK_CJAJ Aj pro učitele odb předm ZŠ SŠ - Informace o předmětu
SZ3MK_CJAJ Anglický jazyk pro učitele odborných předmětů ZŠ a SŠ
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1.2. 14 h. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
Mgr. Radka Mlýnková (pomocník)
Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ3MK_CJAJ/OS01: So 21. 9. 13:55–16:30 učebna 41, So 5. 10. 17:35–20:10 učebna 41, So 26. 10. 10:15–12:50 učebna 41, So 16. 11. 10:15–12:50 učebna 41, So 14. 12. 7:30–10:05 učebna 41, D. Dvořáková
SZ3MK_CJAJ/OS02: So 21. 9. 13:55–16:30 učebna 42, So 5. 10. 17:35–20:10 učebna 42, So 26. 10. 10:15–12:50 učebna 42, So 16. 11. 10:15–12:50 učebna 42, So 14. 12. 7:30–10:05 učebna 42, V. Vávrová - Předpoklady
- Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 CEFR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate). B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Požadované znalosti na úrovni B1 (ERR) se prověřují vstupním testem na úvodní konzultaci. Předmět si zapíší pouze ti studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test. - Mateřské obory/plány
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- By means practically-oriented topics, students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing) language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level. Course objectives: 1) acquiring fundamental terminology related to the student's qualification/field of study(business English,technical English, English linked to providing services, English for special needs educators) and vocabulary related to a professional career; 2) B2 level grammar practice; 3) enhancing language skills (R, L, S, W); 4) practising presentation skills.
- Osnova
- Consultation 1 Entrance B1 test. Home preparation: Where do you work? In-class material: Talking about English, jobs and career. (Discussing advantages and disadvantages of various professions. Speaking about the present/future job.)
- Consultation 2 Home preparation: Education and career. In-class section: My career. (Discussing qualities and skills needed for getting different jobs, interviews.)
- Consultation 3 Home preparation: On the phone. Phone interview. Academic language: writing a formal letter, letter of complaint. In-class materials: Travel and travel problems. Business trips. Cultural differences. (Planning a business trip/itinerary. Practising situational language: Travel and travel problems. Eating out.)
- Consultation 4 Home preparation: Money and finance. Consumerism. In-class section: Business meeting. Small talk. Having a foreign visitor to your company/organization.
- Consultation 5 Home preparation: Problems at work. Workplace safety. In-class materials: Work environment. Oral presentations.
- Literatura
- E-learning: IS.MUNI.CZ
- COTTON, David, David FALVEY a Simon KENT. Market leader. New ed. Harlow: Longman, 2005, 176 s. ISBN 0582838096. info
- JONES, Leo a Richard ALEXANDER. New international business English : communication skills in English for business purposes : student's book [Jones, 2003]. Updated ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, 176 s. : i. ISBN 0-521-53173-X. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- Výukové metody
- Consultations in the form of seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - independent reading and listening tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and presentations, e-learning for grammar and vocabulary practice etc.
- Metody hodnocení
- Level B2 language course. Credit requirements: 1) Attendance and active participation in consultations (one absence due to serious reasons is acceptable). 2) Completed assigned units/grammar exercises. 3) Oral presentation. 4) Meeting deadlines. 5) Final exam: Test + special terminology: listening (14 marks), reading (12 marks), use of English (20 marks), writing (14 marks), terminology (10 marks). Pass mark: 65%. Student, který nesplní požadavky 1) až 4) nemůže skládat zkoušku z tohoto předmětu! Studenti prošli inovovaným testem. For information on course recognition see http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Dopustí-li se student při skládání zkoušky nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení aj.), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, vyučující může takového studenta vykázat z učebny a hodnotit "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen testem na úrovni B2.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SZ3MK_CJAJ