PdF:ZS1BK_IVZ3 Integr. vědní základ 3 - Informace o předmětu
ZS1BK_IVZ3 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. František Čapka, CSc. (přednášející)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra geografie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_IVZ3/01: Pá 20. 9. 7:30–10:05 učebna 5a, Pá 4. 10. 17:35–18:20 učebna 5a, Pá 25. 10. 9:20–11:55 učebna 5a, Pá 22. 11. 17:35–18:20 učebna 5a, Pá 29. 11. 9:20–11:55 učebna 5a, Pá 6. 12. 17:35–18:20 učebna 5a, I. Frýzová, K. Gorčíková, T. Miléř, I. Plucková, K. Štěpánek
- Předpoklady
- ZS1BK_IVZ2 Integrovaný vědní základ 2
úspěšné ukončení ZSBK_IVZ1, ZSBK_IVZ2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět základním projevům života v souvislosti s vývojem člověka v přírodě a společnosti a vysvětlit jak základní podmínky života na Zemi ovlivnily vývoj člověka a společnosti;
- použít informace o základních taxonomických jednotkách z biologie k popisu živých organismů z hlediska biologického i uživatelského v rozsahu daném studijními texty; - použít informace o vývoji společnosti k popisu základních projevů společnosti z hlediska historicky uživatelského v rozsahu daném studijními texty;
-vytvořit seminární práci na téma zadané vyučujícím, v němž se bude odrážet integrace poznatlů z biologie v kontextu historie, včetně správně citovaných zdrojů informací;
- předkládat odůvodněné (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí, související s využitím poznatků z IVZ III do pedagogické praxe;
- na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé možnosti využití biologických i historických poznatků IVZ III v praxi; Cílem předmětu je zprostředkovat studentům formou integrovaného výkladu z přírodovědného a historického pohledu základní otázky vzniku člověka jako biologické bytosti a jeho vývoje v lidské společnosti. - Osnova
- 1. Člověk – mnohobuněčný organismus 2. Potrava a výživa 3. Co ovlivňuje rovnováhu v přírodě 4. Jak se přenášejí informace v živé přírodě 5. Žádný biologický druh není v přírodě sám 6. Cesta k prvním společnostem 7. Starověké civilizace 8. Křesťanský středověk 9. Život ve feudálním zřízení 10.Setkávání civilizací 11.Společnost se modernizuje 12.Cesta k sebezničení?
- Literatura
- ČAPKA, František. Vlastivěda 5 : učebnice pro 5. ročník. Brno: Nová škola, 2005, 52 s. ISBN 8072890700. info
- ČAPKA, František a Bohuslav [jr.] KLÍMA. Nástin českých dějin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 166 s. ISBN 80-210-2593-X. info
- Naší přírodou krok za krokem :rostliny. Edited by Jan Toman, Illustrated by Květoslav Hísek. 2., přeprac. vyd.\\\ v Alba. Praha: Albatros, 1994, 191 s. ISBN 8000001022. info
- Přehled biologie. Edited by Stanislav Rosypal. 2. uprav. vyd. Praha: Scientia, 1994, 635 s., ba. ISBN 80-85827-32-8. info
- Výukové metody
- výklad, skupinová seminární práce, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- seminární práce, písemný test
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/ZS1BK_IVZ3