PdF:AJ2MP_JD1A Profesní angličtina 1 - Informace o předmětu
AJ2MP_JD1A Praktická a profesní angličtina 1
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2MP_JD1A/01: St 12:05–13:45 učebna 64, I. Headlandová Kalischová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to provide students with a means for developing and extending their use of English with particular emphasis on English related to teaching. It focusses on the English needed in the classroom, for studying the EFL teaching and learning, for participating in teacher development and teacher-training courses, conferences, workshops etc. The framework of the course is based upon a book called "English for the Teacher" (see Literature below) which is a language improvement course for teachers of English as a Foreing Language, and is also provided with e-learning support in Interaktivní osnova in IS. Integral part are tasks related to the teaching practice.
- Osnova
- The course will gradually cover Units 1-7 from English for the Teacher (see below), each session will also comprise students' presentations as well as extra practice of various aspects of grammar/vocabulary. Syllabus: Introduction - teaching English as a foreign language. Unit 1: About communication. Unit 2: About language learning. Unit 3: About you. Unit 4: Talking about coursebooks. Unit 5: Talking about lessons. Unit 6: Talking about relationships. Unit 7: Teacher development. Review of units 1-7. 8. constant reference will be made to the teaching practice throughout the course
- Literatura
- povinná literatura
- SPRATT, Mary. English for the teacher : a language development course. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, xi, 158. ISBN 0521426766. info
- e-learning tool Interaktivní osnova in IS
- HAIS, Karel a Břetislav HODEK. English-czech dictionary. 3. přeprac. vyd. Voznice: LEDA, 2003, 1504 s. ISBN 807335022X. info
- FRONEK, Josef. Comprehensive Czech-English dictionary. 1. vyd. Praha: Leda, 2000, xlvii, 159. ISBN 8085927543. info
- DUŠKOVÁ, Libuše. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 2003. info
- Výukové metody
- praktický seminář, diskuse, prezentace, domácí příprava, učitelská praxe
- Metody hodnocení
- The classes will be based on class discussion, pair-work and group-work, listening, reading and speaking. A communicative approach will be used. Obtaining the final credit for this course draws on continuous assessment throughout the term, which comprises: - active participation, contribution and preparation; using observations at teaching practice for the following two tasks: - 1 written assignment - 1 oral presentation - 1 progress test The general passmark is 70%.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/AJ2MP_JD1A