PdF:MSBK_NRD3 Řečové dovednosti 3 - Informace o předmětu
MSBK_NRD3 Řečové dovednosti 3 - NJ
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jana Baroková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_NRD3/01: Pá 19. 9. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 26. 9. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 10. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 17. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 24. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 31. 10. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 7. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 14. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 21. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 28. 11. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 5. 12. 7:30–9:10 učebna 55, Pá 12. 12. 7:30–9:10 učebna 55, J. Baroková, A. Brychová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních informací o monologickém mluvním projevu. Dále pak osvojení dovednosti mluvení v dialogu a monologu na konverzační témata: cizí jazyky, národní zvyky a tradice, svátky,cestování, hry a sport, umění . Důležité je i vytvoření základních návyků a strategií pro poslech s porozuměním. Nácvik dovednosti kreativního psaní a tichého i hlasitého čtení s porozuměním s akcentem na využití dramatizujících forem jako nástroje pro komunikaci s dětmi mladšího věku.
- Osnova
- 1. Nácvik dovednosti zahájit, vést a ukončit monolog na témata, která se týkají vysvětlení herních pravidel, vyprávění příběhu, pohádky v jazykově srozumitelné formě pro mladší děti v počáteční fázi učení, ale i představení školního zařízení a popis pracovní náplně pro zahraniční partnery. 2. Nácvik slovní zásoby k uvedeným tématům. Strategie členění textu a zachování koherence, uplatnění prostředků textové gramatiky. 3. Poslech dialogů a diskusní skupiny dětí-rodilých mluvčích k uvedeným tématům s progresí od rekonstrukce slyšeného k produktivním cvičením, které slyšené texty rozvíjejí. 4. Psaní textů k uvedeným tématům se zřetelem na koherenci textu. 4. Čtení textů s porozuměním. 5. Dramatizace narativních textů.
- Literatura
- DRMLOVÁ, D., HOMOLKOVÁ, B., KETTNEROVÁ, D., TESAŘOVÁ, L. Německy s úsměvem nově. Plzeň: Fraus, 2003.
- DALLAPIAZZA, R.M. a kol. Tangram Z. Ismaning: Hueber, 2001. 128 s.
- HÄUBLEIN, G. a kol. Memo. Wortschatz- und Fertigkeitstraining zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. 200 s.
- Výukové metody
- Seminář: teoretický výklad, diskuse, samostatná příprava, praktické výstupy Seminar: theoretische Erklärungen, Selbststudium, Realisation praktischer Entwürfe
- Metody hodnocení
- Předpokladem k udělení zápočtu bude prezentace projektu k vybranému tématu.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- 1. Samostatná práce na téma rozbor aktuální novinové nebo televizní zprávy. 2. Projekt: dramatizace pohádky 3. Vypracování modelového testu v pracovním sešitě Themen neu Zertifikatsband a evaluace vlastních chyb s pomocí klíče pro řešení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/MSBK_NRD3