PdF:SC2MP_DPV Didaktika přírodních věd - Informace o předmětu
SC2MP_DPV Didaktika přírodních věd
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející)
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SC2MP_DPV/01: Po 14:50–16:30 laboratoř 80, E. Hofmann
SC2MP_DPV/02: Po 14:50–16:30 laboratoř 87, I. Plucková, E. Trnová
SC2MP_DPV/03: Po 14:50–16:30 laboratoř 86, I. Medková, P. Novák
SC2MP_DPV/04: Po 14:50–16:30 učebna 2, L. Vodová - Předpoklady
- Studenti si předmět zapisují až poté co absolvovali dva semestry oborové didaktiky na jedné z přírodovědných kateder (např. Didaktiku přírodopisu 1 a 2 na katedře biologie).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
vysvětlit rozdíl mezi integrovanou tématickou a projektovou výukou;
navrhnout integrovanou výuku na dané téma;
spolupracovat na realizaci výuky s kolegy - Osnova
- Filozofie přírodovědného vzdělávání a výchovy; Aktivizace a motivace ve výuce přírodovědy; Technologické prvky výuky přírodovědy; Vzdělávací cíle přírodovědy; Regionální výuka přírodovědy; Tvorba přírodovědného kurikula; Terénní výuka přírodovědy Experiment ve výuce přírodovědy; Moderní výukové technologie v přírodovědě; Diagnostika ve výuce přírodovědy.
- Literatura
- HOFMANN, Eduard, Boris RYCHNOVSKÝ, Irena PLUCKOVÁ, Hana SVATOŇOVÁ, Jaromír KOLEJKA, Josef TRNA, Vladislav NAVRÁTIL, Daniel BORECKÝ a Helena JEDLIČKOVÁ. Integrované terénní vyučování. Brno: Paido, 2003, 123 s. ISBN 80-7315-054-9. info
- Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů : projekt sekce přírodních věd Pedagogické fakulty MU v Brně : studijní texty. Brno: Paido, 1996, 230 s. ISBN 8085931214. info
- Výukové metody
- Forma výuky: hodina základního typu, laboratorní cvičení Metody výuky: vysvětlování,práce s literaturou, pozorování, pokus, diskuze, workshop.
- Metody hodnocení
- metody k ověření výstupů učení: Závěrečný (skupinový) projekt - integrovaná výuka tématu na ZŠ. Závěrečné hodnocení: realizace výuky na základní škole, písemná seminární práce - příprava integrované tématické výuky.
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve čtyřech seminárních skupinách. První a poslední seminář je společný pro všechny studenty. K rozdělení studentů do seminárních skupin dojde na prvním semináři tak, aby v každé skupině byl zastoupen biolog, geograf, chemik a fyzik. Dále se seminární skupiny scházejí jednotlivě a navrhují integrovanou tématickou výuku. Na přelomu listopadu/prosince bude výuka realizována. Na posledním semináři pak studenti svou integrovanou tématickou výuku prezentují ostatním.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/SC2MP_DPV