PdF:SC2MP_DPV Didaktika přírodních věd - Informace o předmětu
SC2MP_DPV Didaktika přírodních věd
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Monika Bortlíková (přednášející)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Novák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (přednášející)
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SC2MP_DPV/01: Út 9:20–11:00 laboratoř 80, T. Miléř, P. Novák
SC2MP_DPV/02: Čt 10:15–11:55 laboratoř 83, L. Vodová
SC2MP_DPV/03: St 12:05–13:45 laboratoř 80, E. Trnová
SC2MP_DPV/04: Út 11:10–12:50 laboratoř 80, E. Hofmann - Předpoklady
- Studenti si předmět zapisují až poté co absolvovali dva semestry oborové didaktiky na jedné z přírodovědných kateder (např. Didaktiku přírodopisu 1 a 2 na Katedře biologie).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
vysvětlit rozdíl mezi integrovanou tematickou a projektovou výukou;
navrhnout integrovanou výuku na dané téma;
spolupracovat na realizaci výuky s kolegy - Osnova
- 1. seminář (společný): - rozdělení studentů do skupin tak, aby v každé skupině byly zastoupeni studenti biologie, fyziky, chemie a zeměpisu - prezentace tématu pro návrh integrované tematické výuky (ITV) - prezentace realizací ITV z minulých let, 2. - 7. seminář: příprava ITV s jednotlivých seminárních skupinách s odborným garantem (oborovým didaktikem) 8. seminář (společný): prezentace realizace ITV na dané téma před ostatními studenty
- Literatura
- HERR, Norman. The sourcebook for teachnig science. San Francisco: John Wiley / Jossey-Bass Publishers, 2007, 584 s. ISBN 978-0-7879-7298-1. info
- HOFMANN, Eduard, Boris RYCHNOVSKÝ, Irena PLUCKOVÁ, Hana SVATOŇOVÁ, Jaromír KOLEJKA, Josef TRNA, Vladislav NAVRÁTIL, Daniel BORECKÝ a Helena JEDLIČKOVÁ. Integrované terénní vyučování. Brno: Paido, 2003, 123 s. ISBN 80-7315-054-9. info
- Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů : projekt sekce přírodních věd Pedagogické fakulty MU v Brně : studijní texty. Brno: Paido, 1996, 230 s. ISBN 8085931214. info
- Výukové metody
- Forma výuky: hodina základního typu, laboratorní cvičení Metody výuky: vysvětlování,práce s literaturou, pozorování, pokus, diskuze, workshop.
- Metody hodnocení
- metody k ověření výstupů učení: Závěrečný (skupinový) projekt - integrovaná výuka tématu na ZŠ. Závěrečné hodnocení: realizace výuky na základní škole, písemná seminární práce - příprava integrované tematické výuky.
- Informace učitele
- Předmět je možné absolvovat až po úspěšném splnění dvou semestrů oborové didaktiky na některé z přírodovědných kateder. Výuka probíhá ve čtyřech paralelních seminárních skupinách. První a poslední seminář je pro studenty všech seminárních skupin společný. K rozdělení studentů do seminárních skupin dojde na prvním semináři tak, aby v každé skupině byl zastoupen biolog, geograf, chemik a fyzik. Přítomnost studentů všech kombinací v jednotlivých seminárních skupinách je základní podmínkou pro společně uvažování o návrhu integrované tematické výuky. Dále se seminární skupiny scházejí jednotlivě a navrhují integrovanou tématickou výuku. Na přelomu října a listopadu bude výuka realizována na vybrané základních škole. Na posledním semináři pak jednotlivé seminární skupiny prezentují své návrhy integrované tématické výuky ostatním.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2016/SC2MP_DPV