PdF:NJ_K110 Reálie projektovou formou - Informace o předmětu
NJ_K110 Reálie projektovou formou
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/1/0. nebo 12 hodin v kombinované formě. 1 kr. (plus 1 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mag. phil. Sandra Reitbrecht, Dr. phil. (přednášející), prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (zástupce)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_K110/01: So 10. 10. 10:15–13:45 učebna 63, So 24. 10. 8:25–11:55 učebna 63, So 5. 12. 8:25–11:55 učebna 63, V. Janíková, S. Reitbrecht
- Předpoklady
- Deutschniveau B1/B1+
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Die Studierenden erwerben in dieser Lehrveranstaltung grundlegendes Wissen zum Landeskundeunterricht im Kontext von Deutsch als Fremdsprache sowie zu Prozessen und Prinzipien des Projektunterrichts und versuchen diese, in der Konzeption eines eigenen landeskundlichen Projekts praxisnahe anzuwenden.
- Osnova
- Konzepte und Theorien des Landeskundeunterrichts und des kulturellen Lernens sowie des Projektunterrichts, aufgabenbasiertes Lernen, Diskussion und Evaluation eigener Landeskundeprojekte.
- Literatura
- SORGER, Brigitte. Landeskunde im Deutschunterricht. 2009. info
- SEEBAUER, Renate. Bilder im Kopf zur allgemein- und fachdidaktischen Grundlegung eines zeitgemäßen Unterrichts aus Landeskunde : empirische Studien mit besonderer Berücksichtigung Österreichs in der Ausbildung von DeutshlehrerInnen in der Tschechischen Republik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 155 s. ISBN 8021036281. info
- PADRÓS, Alicia a Markus BIECHELE. Didaktik der Landeskunde. Berlin: Langenscheidt, 2003, 159 s. ISBN 3468496435. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Pluriregionale, projektorientierte und interkulturelle Landeskunde in der Deutschlehrerausbildung mit einem Beispiel Landeskunde Österreich. In Königgrätzer DaF-Blätter 2002/2003. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003, s. 135-142. ISBN 80-7041-125-2. info
- Výukové metody
- Lektüre und Diskussion von Fachliteratur, Gruppenarbeiten, Präsentationen, Diskussionen.
- Metody hodnocení
- z - Erarbeitung eines Landeskundeprojekts im Team mit Begleittext, Feedback zu anderem Projekt k - Erarbeitung eines Landeskundeprojekts im Team mit Begleittext, Feedback zu anderem Projekt, thematische Recherche (+ Dokumentation)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Das Seminar findet geblockt an drei Samstagterminen statt.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/NJ_K110