NJ_K110 Reálie projektovou formou

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. (plus 1 za k). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mag. phil. Sandra Reitbrecht, Dr. phil. (přednášející), prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (zástupce)
prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_K110/01: So 14. 10. 13:00–16:30 učebna 55, So 11. 11. 13:00–16:30 učebna 55, So 16. 12. 13:00–16:30 učebna 55, S. Reitbrecht
Předpoklady
Deutschniveau B1/B1+
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Die Studierenden erwerben in dieser Lehrveranstaltung grundlegendes Wissen zum Landeskundeunterricht im Kontext von Deutsch als Fremdsprache sowie zu Prozessen und Prinzipien des Projektunterrichts und versuchen diese, in der Konzeption eines eigenen landeskundlichen Projekts praxisnahe anzuwenden.
Výstupy z učení
Die Studierneden sind fähig die theoretischen landeskundlichen Konzepte im Unterricht umzusetzen.
Osnova
  • Konzepte und Theorien des Landeskundeunterrichts und des kulturellen Lernens sowie des Projektunterrichts, aufgabenbasiertes Lernen, Diskussion und Evaluation eigener Landeskundeprojekte.
Literatura
  • SORGER, Brigitte. Landeskunde im Deutschunterricht. 2009. info
  • SEEBAUER, Renate. Bilder im Kopf zur allgemein- und fachdidaktischen Grundlegung eines zeitgemäßen Unterrichts aus Landeskunde : empirische Studien mit besonderer Berücksichtigung Österreichs in der Ausbildung von DeutshlehrerInnen in der Tschechischen Republik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, 155 s. ISBN 8021036281. info
  • PADRÓS, Alicia a Markus BIECHELE. Didaktik der Landeskunde. Berlin: Langenscheidt, 2003, 159 s. ISBN 3468496435. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Pluriregionale, projektorientierte und interkulturelle Landeskunde in der Deutschlehrerausbildung mit einem Beispiel Landeskunde Österreich. In Königgrätzer DaF-Blätter 2002/2003. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003, s. 135-142. ISBN 80-7041-125-2. info
Výukové metody
Lektüre und Diskussion von Fachliteratur, Gruppenarbeiten, Präsentationen, Diskussionen.
Metody hodnocení
z - Erarbeitung eines Landeskundeprojekts im Team mit Begleittext, Feedback zu anderem Projekt k - Erarbeitung eines Landeskundeprojekts im Team mit Begleittext, Feedback zu anderem Projekt, thematische Recherche (+ Dokumentation)
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Das Seminar findet geblockt an drei Samstagterminen statt.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.